דירוג "גלובס" לקרנות הפנסיה: מיטבית עתודות מובילה

הקרן של כלל מובילה בדירוג לשנה האחרונה ■ בדירוג התשואות ל-3 ו-5 השנים האחרונות, מובילה קרן הפנסיה הגדולה של קבוצת הראל

לאחר 5 רבעונים רצופים בהם תפקדו האג"ח המיועדות שמספקת המדינה לקרנות הפנסיה המקיפות החדשות, בעיקר כמשקולת על צווארן של אותן קרנות, ברבעון השני של 2010 הן שבו להראות את היתרון שלהן, כשמיתנו את התשואה השלילית שהציגו.

כך, רשמו הקרנות המקיפות החדשות תשואה כוללת ממוצעת שלילית של כ-1.3% ברבעון, לאחר תשואה כוללת ממוצעת של כ-3.3% ברבעון הראשון.

בסיכום המחצית הראשונה, הציגו הקרנות תשואה כוללת ממוצעת של כ-2%. חמש הקרנות הגדולות, האוחזות יחד בנתח של 96.5% מהשוק, רשמו בממוצע תשואה עודפת של כ-0.8% ביחס לקרנות הקטנות - בעיקר בשל התשואות החלשות יותר של קרנות איילון ואקסלנס.

קרן הפנסיה מיטבית עתודות של קבוצת כלל ביטוח בולטת לחיוב ביחס למתחרותיה. הקרן, שאת השקעותיה מנהל רועי יקיר, מובילה את דירוג התשואות של הקרנות הגדולות למחצית הראשונה של 2010 עם תשואה כוללת מצטברת של 2.7%, ומובילה במקביל גם את דירוג התשואות ל-12 החודשים האחרונים, עם תשואה של 14.8%.

בדירוג התשואות לטווחים ארוכים יותר - של שלוש וחמש השנים האחרונות - מיטבית עתודות ניצבת במקום השני אחרי קרן הראל גילעד פנסיה, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל.

קרן הפנסיה הגדולה של הראל, שמוקדם יותר השנה מוזגה לתוכה קרן גילעד, נמצאת במקום השני בדירוג התשואות לטווח הקצר יותר של 12 חודשים אחרונים, אך מובילה מעל ליתר בדירוגים החשובים ל-3 ו-5 השנים האחרונות. הקרן, הרביעית בגודלה בשוק, רשמה בתקופות אלו תשואה שנתית ממוצעת של 6.8% ו-8.8%, בהתאמה.

הפניקס משתרכת מאחור

במקום השלישי קרן הפנסיה הגדולה בשוק - מבטחים החדשה של מנורה, עם תשואה של 12.6% ב-12 החודשים האחרונים. אחריה ניצבות במורד הדירוג קרנות הפנסיה של הפניקס ומגדל.

מקפת החדשה של מגדל רשמה ברבעון השני את התשואה הטובה ביותר בשוק, 0.8%-, כך שבמחצית הראשונה של 2010 היא במקום השני מבין הקרנות הגדולות. עם זאת, הקרן עדיין סובלת מתשואות חלשות משל המתחרות ב-2009, כך שב-12 החודשים האחרונים היא עדיין אחרונה בדירוג הגדולות.

הפניקס פנסיה, שניצבת במקום הלפני אחרון בדירוג הקרנות הגדולות, רשמה את התשואות החלשות מקרב הקרנות הגדולות ברבעון ומתחילת השנה. ביחד עם התשואות החלשות של 2008, היא ניצבת בתחתית דירוג התשואות ל-3 ו-5 השנים האחרונות.

מבין הקרנות הבינוניות והקטנות נציין את מיטב פנסיה הקטנטנה (מנהלת רק כ-0.1% מהשוק), שרשמה תשואה של 14.9% ב-12 החודשים האחרונים, והראל מנוף (קרן הפנסיה הקטנה של הראל) שרשמה בתקופה זו תשואה כוללת של 13.4%.

22
 22