ישראל לאו"ם: "במלחמות עתידיות נגביל את השימוש בזרחן"

ישראל במסמך נוסף המתייחס לדו"ח גולדסטון, שחקר את התנהלות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" ■ "צה"ל הגיע למסקנות מרחיקות לכת לגבי התנהלותו" ■ הוחלט לצרף לכל יחידה לוחמת קצין לעניינים הומניטריים

ישראל הגישה לאו"ם מסמך נוסף המתייחס לדו"ח גולדסטון, שחקר את התנהלות צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה". בדו"ח כתוב כי תחקירי צה"ל הובילו למסקנות מרחיקות לכת לגבי התנהלות הצבא. בין היתר הוחלט לצרף לכל יחידה לוחמת קצין לעניינים הומניטריים, ולהגביל משמעותית את השימוש בזרחן.

על פי המסמך, ישראל מתחייבת לפעול להגביל את השימוש בפצצות זרחן ולמנוע פגיעה באזרחים במלחמות עתידיות. במסמך בן 37 העמודים שהועבר למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, מוצגות תוצאות התחקירים והחקירות סביב המבצע.

"צה"ל ביצע שינויים מבצעיים בפקודותיו ותורת הלחימה שלו, על-מנת למנוע פגיעה באזרחים וברכוש אזרחים בעתיד", נכתב שם. התייחסות נרחבת קיימת במסמך לשימוש בפצצות זרחן וללחימה באזורים מאוכלסים.

בין הצעדים שיינקטו במלחמות עתידיות - סיפוח של קצין לעניינים הומניטריים לכל אחת מהיחידות הלוחמות. בנוסף, נכתב כי "צה"ל אימץ הנחיות והליכים חדשים שירחיבו את ההגנה על אזרחים, על-ידי הבהרה שההגנה על אזרחים היא חלק אינטגרלי מהמשימה העומדת לנגד עיני מפקדי הצבא".