פסגות: יש אפסייד בישראמקו, שאר השותפויות מתומחרות מלא

האנליסט טל שיריזלי משיק את הכיסוי שלו לאבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה בהמלצת תשואת שוק, אם כי הוא מדגיש שהצלחה בפרוספקט לווייתן תזניק את מחירי היעד ■ בישראמקו עדיין יש אפסייד

כלכלני פסגות משיקים היום (ד') סיקור לחברות הגז הטבעי אבנר , דלק קידוחים , לחברת האם דלק אנרגיה ולשותפות ישראמקו .

האנליסט טל שיריזלי ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות משיק את הכיסוי שלו לאבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה בהמלצת תשואת שוק, אם כי הוא מדגיש שהצלחה בפרוספקט לווייתן תזניק את מחירי היעד. מנגד, כשלון יוריד את המחירים.

לטעמנו, אומר שיריזלי, השותפויות נסחרות במחירים הוגנים המייצגים את הפוטנציאל המשמעותי הטמון בפיתוח שדות הגז תמר ודלית, המשך הגידול בביקושים לגז טבעי במשק ובאיתור תגלית מסחרית מהותית בפרוספקט לוויתן. מנגד, אין לשכוח גם את אי הודאות הכרוכה במועד תחילת ההפקה, תעריפים, אופן ועלויות הפיתוח הסופיות של תמר, גובה התמלוגים וכן את הסיכון הכרוך באכזבה בלווייתן, גורמים אשר התפתחות שלילית בהם תוביל לפגיעה בשווי המאגרים וכפועל יוצא בשווי השותפויות.

על רקע עדכון הערכת השווי לפרויקט תמר מעלים בפסגות את מחיר היעד לישראמקו מ-55 אג' ל-59 אג'. לאור דיסקאונט של כ-20%, "אנו מעלים המלצתנו מתשואת יתר לקנייה". לגבי שווי אבנר ודלק קידוחים, הוא נגזר בעיקר מאחזקותיהן בים תטיס, בתמר ובפרוספקט לווייתן.

שיריזלי מעריך את השווי הנוכחי של דלק אנרגיה ב-9.70 שקל למניה, דלק קידוחים ב-10.37 שקל ואבנר 1.83 שקל. במקרה של הצלחה בלוויתן השווי של דלק אנרגיה מוערך ב-1,211 שקל, דלק קידוחים 12.54 שקל ואבנר על 2.23 שקל. במקרה של כשלון, מנגד, שוויה של דלק אנרגיה צונח ל-728 שקל, דלק קידוחים 8.21 שקל ואבנר 1.43 שקל בלבד.

נזכיר כי ירון זר, אנליסט האנרגיה בכלל פיננסים ברוקראז', פרסם בשבוע שעבר עדכון לסקירתו על שותפויות הגז הטבעי שנסחרות בתל-אביב, בעקבות הודעת חברת החשמל על הסבת תחנת הכח בחדרה לגז טבעי. בשורה התחתונה, זר חזר על המלצת "קניה" לישראמקו (מחיר יעד 68 אגורות) ו"תשואת יתר" לשותפויות אבנר ודלק קידוחים (מחירי יעד 2.40 שקל ו-13.70 שקל בהתאמה).