אקו"ם תובעת 2.6 מיליון שקל מקבוצת רדיו ללא הפסקה

‎האגודה לשמירת זכויות היוצרים טוענת כי הקבוצה לא שילמה תמלוגים ליוצרים בהתאם להסכמים שנחתמו עמה

אקו"ם תובעת 2.6 מיליון שקל מקבוצת "רדיו ללא הפסקה" בגין אי-תשלום תמלוגים ליוצרים.

האגודה לשמירת זכויות היוצרים בארץ הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה נגד "רדיו ללא הפסקה", המשדרת באזור גוש דן, ונגד "רדיו הצפון", המשדרת בצפון הארץ, בה היא טוענת, באמצעות עוה"ד נחום גבריאלי ואלעד צברי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות', כי תחנות הרדיו הפרו הסכמים שנחתמו איתן לאחר משא-ומתן ארוך ומייגע של שנים רבות.

"רדיו ללא הפסקה" היא אחת מתחנות הרדיו האזורי המושמעות ביותר בישראל, אם לא המושמעת שבהן. בין היתר משדרת התחנה את תוכניתו הפופולרית של דידי הררי המרבה להשמיע מוזיקה, ומוזיקה ישראלית בפרט.

על-פי התביעה, תחנות הרדיו נמנעות מלהעביר לאקו"ם דו"חות שנתיים מאושרים ומאומתים של הכנסותיהן, לא משלמות מקדמות על חשבון תמלוגים רבעוניים, לא מעבירות תמלוגים שנתיים, ובניגוד להסכם מול האגודה - נמנעות ממסירת רשימות השמעת שירים בשידור.

הטענה היא כי הפרות ההסכם גרמו לה לנזקים כבדים, לאור העובדה כי תחנות הרדיו ממשיכות לשדר יצירות מוגנות, והיוצרים לא מקבלים תמלוגים עבור יצירותיהם. בנוסף, אי-מסירת רשימות השידור אינה מאפשרת לחלק את התמלוגים ליוצרים לפי השירים שהושמעו.

לפי אקו"ם, "חלפו 11 רבעונים מאז חתימת ההסכמים, ואף אחת מהנתבעות לא שילמה לתובעת ולא אגורה שחוקה כמקדמה, כמתחייב מן ההסכמים. במקום זאת, 'רדיו ללא הפסקה' שילמה באופן חד-צדדי ושרירותי סכומים שקבעה על דעת עצמה".

מ"רדיו ללא הפסקה" לא נמסרה תגובה.