לנדאו יפנה לנתניהו: ליישם את המלצות הבנק העולמי על חח"י

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" ממליץ דו"ח הבנק לממשלה להעלות את תעריפי החשמל ב-16 אחוז ולהזרים לחברת החשמל 6 מיליארד שקל

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו יפנה לראש הממשלה ולשרים בדרישה ליישם מידית את המלצות דו"ח הבנק העולמי על מצבה הפיננסי של חברת החשמל.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" ממליץ דו"ח הבנק לממשלה להעלות את תעריפי החשמל ב-16 אחוז ולהזרים לחברת החשמל 6 מיליארד שקל. הדו"ח מזהיר כי ללא צעדים אלה עלולה חברת החשמל להתקשות בהחזרת חובותיה. נושא הדו"ח של הבנק העולמי צפוי לעלות במסגרת דיון שאמורה הממשלה אמורה לקיים בשבועות הקרובים בנושא מצב משק החשמל בישראל.

בפגישה שערך היום (ד') עם נציגי הבנק העולמי אמר לנדאו כי "דוח הבנק העולמי אימת את חששותינו: משק החשמל במשבר חמור, כדי לאפשר אספקת חשמל אמינה לאזרחי ישראל יש לשקם את חברת החשמל הנושאת העיקרית בנטל משק החשמל בישראל".

בפגישה, שבה השתתף גם מנכ"ל המשרד שאול צמח הציגו נציגי הבנק והד"ר עמית מור ומר שמעון סרוסי מנכ"לים משותפים בחברת הייעוץ אקו אנרג'י את מסקנות המחקר.

ממצאי הדו"ח קובעים, בין היתר, כי התעריף הנמוך המשולם לחברה, בהשוואה לחברות דומות בעולם, מונע ממנה ליישם את תוכנית החירום שאישרה הממשלה על פי הצעת משרד התשתיות הלאומיות בשנת 2008 ולעמוד בביקושים הנדרשים למשק החשמל בישראל.

לנדאו אמר כי "העבודה מחזקת את ממצאי המשרד ומוכיחה כי המצב הנוכחי אינו בר קיימא. בכוונתי לפנות לראש הממשלה ולחברי הממשלה ולהציג בפניה את ממצאי הדו"ח והמלצותיו ולנקוט צעדים מיידים לשיקום חברת החשמל, הנושאת העיקרית בנטל משק החשמל בישראל במטרה להציל את משק החשמל ממשבר חמור ולהבטיח לציבור ולתעשייה אספקה אמינה של אנרגיה".