לא מתענים בצום: מגוון חברות פירסמו עדכוני שכר ב-ט' באב

ט' באב היתה סיבה מצויינת למסיבה עבור בכירים ב-HOT, קרדן נדל"ן, תפרון וחברות נוספות שזכו למענקים ועדכוני שכר דווקא אתמול ■ גם ברשת ישרוטל עדכנו את השכר - אך המתינו לסיום הצום

ט' באב שחל אתמול הוא יום תענית לזיכרון חורבן שני בתי המקדש, ומהווה את סופה של תקופת בין המצרים - שלושה שבועות הנתפסים כתקופה של חוסר מזל ואסונות לעם היהודי שבה ממעטים בשמחה ובחגיגות. במגזר העסקי אף יש כאלו הנמנעים מחתימת עסקאות בתקופה זו.

אולם מסתבר כי חוסר המזל פסח אתמול לפחות על חלק מהיהודים. בחסות הפסקת המסחר בבורסה בת"א בחרו מספר לא מבוטל של חברות לפרסם עדכוני שכר לנושאי משרות בכירות ובעלי עניין. זרם העדכונים החל כבר בערב הצום, כשהראשונה לדווח הייתה חברת התקשורת HOT .

כשעה לאחר תום המסחר ביום שני הודיעה HOT כי האסיפה הכללית בחברה אישרה את תנאי העסקתו של מיכאל (מייקל) גולן, יד ימינו של פטריק דרהי, בעל השליטה בחברה, כיועץ למנכ"ל בשכר חודשי של 100 אלף שקל, בנוסף ל"מענק הצטרפות" של 300 אלף שקל, ובונוס שנתי שייקבע בהתאם להחלטת דירקטוריון. האסיפה גם אישרה הענקת בונוס של 125 אלף שקל ליו"ר הדירקטוריון הקודם, ישראל (איזיה) צ'ציק.

לעת ערב הגיע עדכון ברוח דומה מחברת קרדן נדל"ן . דירקטוריון החברה שבשליטת קבוצת קרדן של יוסף גרינפלד ואבנר שנור אישר למנהלים בהחברה מענקים בהיקף כולל של יותר מ-1.3 מיליון שקל: כ-500 אלף שקל למנכ"ל יורם קרן, 462 אלף שקל ליו"ר החברה איתן סורוקה, 168 אלף שקל למנהל הכספים אהוד בלום, 78 אלף שקל למהנדס הראשי אמיר מלאך, 68 אלף שקל למנהל השיווק אבי רוזן ו-57 אלף שקל למנהל הפיתוח העסקי צחי גולדברג. כמו כן אישר הדירקטוריון תשלום שנתי של 64 אלף שקל לרוני מילוא בגין כהונתו כדירקטור בחברה.

22
 22

בנוסף אישר דירקטוריון קרדן נדל"ן הפחתה של כ-15% במחיר מימוש האופציות שהוענקו לבכירי החברה, מ-2.6 ל-2.2 שקל. עדכון מחיר האופציות הופחת לאחר שמניית קרדן נדל"ן רשמה ירידה של כ-20% בערכה מאז הונפקה בסוף מארס השנה.

במקביל, פרסמה חברת הטקסטיל תפרון זימון לאסיפה כללית שתתבקש לאשר שכר חודשי של 11 אלף דולר ליו"ר החדש, ארנון טיברג, ובנוסף הקצאה של 47.6 אלף אופציות.

בישרוטל כן המתינו

אל אלה הצטרפו אתמול עוד מספר חברות. חברת טופ מערכות, שבשליטת גלעד הר עוז ואלכס מילנר, זימנה אסיפה שתידרש לאשר תוספת כוללת של עשרת אלפים שקל בתמורה החודשית שיקבלו השניים ל-59 אלף שקל כל אחד. במידה שהחברה תרשום רווח שנתי של יותר מ-2 מיליון שקל, עם הכנסות של יותר מ-38 מיליון שקל, יועלה סכום התגמול החודשי ל-64 אלף שקל לכל אחד.

יצרנית כבלי החשמל, חברת סינרג'י כבלים עדכנה מצידה כי הדירקטוריון אישר את כהונת ותנאי השכר של המנכ"ל החדש, מאיר ילון, שישתכר 60 אלף שקל בחודש, ובסוף השנה יעודכן השכר ל-70 אלף שקל.

נזכיר כי לפני פחות מחצי שנה אישרו מחזיקי האג"ח של החברה, להם חייבת סינרג'י כבלים כ-160 מיליון שקל, הסדר חוב ורה-ארגון בחברה. סינרג'י כבלים נמצאים בשליטת חברת אלפיין האמריקנית של סטיבן אלבאום.

חברת דורסל עדכנה אתמול בצהריים כי האסיפה הכללית של החברה אישרה את הסכם הניהול מול החברה האם סינאל תעשיות של גבי בוגנים, בהתאם אליו תעודכן התמורה לבעלת השליטה ב-11% ל-49.5 אלף שקל.

לעומת כל החברות הללו, ברשת בתי המלון ישרוטל המתינו עד לסיום הצום. ישרוטל פרסמה הבוקר את סכומי התגמול המוערכים להם יזכה המנכ"ל המיועד, ליאור רביב, העשויים להגיע למיליוני שקלים. לפי ההערכות של ישרוטל, שפורסמו לאור דרישת הרשות לני"ע, בנוסף לשכר חודשי של יותר מ-113 אלף שקל, רביב ייהנה מבונוס שנתי, מענק מיוחד ומצנח זהב בתום תקופת העסקתו.

בהתאם לממוצע הרווח השנתי שהציגה ישרוטל ב-2008-2009, הוא צפוי ליהנות מבונוס שנתי של כ-1.1 מיליון שקל.