ישראל באו"ם: "מודאגים עמוקות מהאפשרות של משט נוסף"

שגרירת ישראל באו"ם, פרופ' גבריאלה שלו קוראת לקהילייה הבינלאומית למנוע משט נוסף מלבנון לעזה ■ "מארגני המשט – פרובוקטורים שמחפשים רק עימותים וכותרות כדי לשלול מישראל לגיטימציה"

"ישראל מודאגת עמוקות מדיווחים חדשים על משט נוסף שעומד לצאת מלבנון לעבר רצועת עזה" - כך אמרה הערב שגרירת ישראל באו"ם, פרופ' גבריאלה שלו, בנאום בדיון החודשי במועצת הביטחון על מה שמכונה "המצב במזה"ת ושאלת פלסטין".

"אנו קוראים לקהילייה הבינלאומית להפעיל את השפעתה על מארגני הפעולה הפרובוקטיבית הזו, ואנו קוראים לממשלת לבנון להפגין את אחריותה למניעת המשט", אמרה פרופ' שלו.

"אלה שמכונים 'פעילים' תומכים בכוחות הטרור באזורנו ובמיוחד ברצועת עזה, שנמצאת בשליטת חמאס, תחת מסווה של מתן סיוע הומניטרי", אמרה השגרירה. "מארגני המאמצים האלה בעזה, בשיתוף פעולה עם חמאס וגורמים אחרים שמתנגדים לשלום, מודעים היטב לערוצי אספקת סיוע לעזה, ערוצים נטולי עיכובים שזוכים בהכרה בינלאומית. הם מודעים היטב גם לשירותי התיווך שזמינים להם אם הם אכן רוצים באמת ובתמים לסייע לתושבי עזה. אבל הפרובוקטורים האלה מחפשים רק עימותים. הם מעדיפים אלימות, הסלמה וכותרות מיידיות בעיתונים, במאמץ לשלול מישראל לגיטימציה".

שלו חזרה על קריאת ישראל לשיחות ישירות עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים וללא עיכובים. "המרחק מרמאללה לירושלים הוא עשר דקות ושיחות ישירות בין ישראלים לפלסטינים הן הדרך היחידה לגשר על פני הפערים ביניהם", אמרה. "בשיחות ישירות, אנו מוכנים ליטול סיכונים פוליטיים למען השלום".

"הדרישה שישראל תכיר במדינה פלסטינית כמדינת הלאום של העם הפלסטיני חייבת להיות מלווה בהכרה של הפלסטינים שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי", הוסיפה שלו.

במסגרת דבריה, קראה עוד שלו לקהילייה הבינלאומית לעשות כל דבר אפשר כדי להביא לשחרורו המיידי של גלעד שליט, שנחטף לפני יותר מאבע שנים ושכלוא ללא זכויות אדם בסיסיות.