סוף טוב: נמצא לוחם סיירת מטכ"ל שנעדר מאתמול

(עדכון) - הותר לפרסום כי החייל נדב הימן שנעדר הלילה, שב אחרי חצות לבית הוריו בישוב כוכב מיכאל, כשהוא בריא ושלם ■ בצה"ל מעריכים כי החייל נעלם מסיבות אישיות, והבטיחו כי מהלך האירועים שהובילו להיעלמותו של החייל ייחקר

האבידה נמצאה. היום (ו') הותר לפרסום כי לוחם סיירת מטכ"ל שנעדר מאתמול בלילה במהלך תרגיל באזור יער חרובית הוא נדב הימן, בן 21, מהמושב כוכב מיכאל, שבמועצה האזורית חוף אשקלון.

לאחר חיפושים שנערכו במהלך היום האחרון בו השתתפו מאות חיילים ומתנדבים בניסיון לאתר את הלוחם מסיירת מטכ"ל שנעדר משעות הבוקר לאחר שנטש אימון של יחידתו באזור לכיש הנעדר, שב החייל לבית הוריו והוא בריא ושלם.

אמצעים תרמיים לאיתור החייל בחשיכה

בצה"ל ובמשטרה הרחיבו הלילה את אזור החיפושים ונערכו באמצעות מטוסים זעירים ללא טייס ואמצעים תרמיים במטרה לאתר את הימן למרות החשיכה. ככל שנקפו השעות התגברה ההערכה שסיבות אישיות הן שגרמו לחייל לעזוב את האימון.

עם רדת הערב, התרחב אזור החיפושים והכוחות עברו לבצע סריקות גם באזור מגוריו של החייל באזור מגוריו במושב כוכב מיכאל בחבל לכיש. נוסף לצוותי המשטרה והצבא, הצטרפו לחיפושים גם אזרחים מתנדבים, כשהם מצוידים בתמונות ובמפות של החייל. בנוסף נעשה שימוש באמצעי תצפית לראיית לילה ובאמצעי כריזה, באמצעותם קראו המחפשים בשמו של החייל הנעדר.

החייל, נדב הימן, ערך ניווטים באזור לכיש, אולם על פי הדיווחים הוא עזב את יחידתו בשעות הבוקר המוקדמות. מעדויות חבריו עולה כי במהלך האימון ביער חרובית מחה הלוחם על הקושי באימון ולפתע פתח בריצה - ומאז נעלמו עקבותיו. משטרת ישראל וצה"ל ניהלו סריקות אחריו בין צומת מסמיה לעמק האלה בניסיון לאתר אותו.

מכשיר האיתור חדל לשדר במפתיע

על פי המידע שבידי המשטרה נדב הימן עזב את יחידתו באזור שבין צומת מסמיה לבין צומת האלה במהלך תרגיל הניווט נערך בשעות הלילה. כל חייל ניווט לבדו כשהוא מצויד במכשיר איתור, שתפקידו לשדר אותות מצוקה במקרה הצורך ולספק מידע על מיקומו של כל חייל. לקראת שעות הבוקר המוקדמות, מכשיר האיתור חדל לפעול באופן פתאומי ואז עלה החשד שהחייל נקלע למצוקה.

בעקבות העובדה שלא הצליחו ליצור קשר עם נדב כבר מספר שעות, הוקפצו כוחות רבים לחפש אחר החייל. במהלך הניווט צריכים החיילים לעבור בנקודות ציון בהן אפשר לוודא כי הם בסדר והם ממשיכים כמתוכנן באימון. אך כשזה לא קרה - הוקפצו הכוחות.