ירון-אלדר: התנהלות ויטה בעניין גאידמק - מוזרה ולא הגיונית

נציבת מס הכנסה לשעבר בעדותה במשפטם של שוקי ויטה, לשעבר פקיד שומה דן, ועו"ד יעקב וינרוט: "ויטה לא הודיע לי על הכוונה לכרות הסכם מס עם גאידמק או על מעורבותו של עו"ד וינרוט"

"שוקי ויטה לא הודיע לי על הכוונה לכרות הסכם (מס) עם ארקדי גאידמק או על מעורבותו של עו"ד יעקב וינרוט. אין ספק שהיתה כאן התנהלות מוזרה מצידו. בהסכם יש משהו לא נכון בבסיסו, יש כאן התנהלות לא הגיונית ולא סבירה" - כך העידה היום (ה') נציבת מס הכנסה לשעבר, עו"ד טלי ירון-אלדר, כיום שותפה במשרד עוה"ד ד"ר דוד תדמור ושות', במשפטם של ויטה ו-וינרוט.

ירון-אלדר, שכיהנה כנציבת מס הכנסה בתקופה הרלוונטית (2002-2004), התייחסה להסדר המס שנערך עם גאידמק בתקופת ויטה ואמרה: "אני רואה שזה הסכם חריג. אני רואה פה סעיף חריג, שבו מצוין רכוש בסך מיליארד דולר שיש לגאידמק בחו"ל. לא ברור למה זה מופיע, כי אין קשר בין הסכום הזה לחיוב במס בישראל. אפשר רק לנחש למה זה קיים פה - אולי כדי להציג לאיזה רשות שיש לגאידמק רכוש של מיליארד דולר".

בנוסף, ירון-אלדר סיפרה כי הדו"ח של הסכם המס עם גאידמק לא הוזן למחשב רשות המסים. "אין לי מושג למה", הסבירה הנציבה לשעבר. "יכול להיות שמישהו לא רצה שיראו את שומת המס".

יצוין כי ירון-אלדר עצמה עלולה לעמוד לדין בקרוב (בכפוף לשימוע שנערך לה לפני כחודש וטרם התקבלה החלטה לגביו). לטענת הפרקליטות, היא הפרה את חובת הצינון הקבועה בחוק שירות הציבור, בכך שייצגה לקוחות של רו"ח אביגדור יצחקי בפני אהרון אליהו, שכיהן כסגנה בזמן כהונתה כנציבת מס הכנסה, לפני המועד שמתיר לה החוק.