חב' החשמל קוראת לייקר מיידית את תעריפי החשמל ב-16%

דירקטוריון החברה התכנס על מנת לדון בדרכים להגדלת ההון העצמי, בהמשך לדו"ח החמור של הבנק העולמי ■ כ-99% ממניות החברה מוחזקות כיום בידי מדינת ישראל ■ הדירקטוריון אישר מסגרת גיוס חוב לשנת 2011 בסך של כ-4 מיליארד שקל

חברת החשמל שוקלת הנפקת מניות לציבור בניסיון להגדיל את ההון העצמי של החברה, כך החליט הבוקר דירקטוריון החברה. בנוסף החליט הדירקטוריון כי תוכניות הפיתוח ימומנו על ידי הממשלה ואילו חברת החשמל תהיה אחראית רק לתכנון, לביצוע ולהפעלה.

לחלופין מציע הדירקטוריון כי יוכנסו שותפים חיצוניים שיעזרו במימון תוכנית הפיתוח ויקבלו חלק מהבעלות בהתאם להשקעתם. תוכניות הפיתוח של חברת החשמל לשנים הקרובות הן בהיקף 8 מיליארד שקל ובמסגרתן אמורות להיבנות תחנות כוח חדשות וכן פרויקטים להפחתת זיהום אוויר. הדירקטוריון ציין החלטתו כי הנפקת מניות החברה לציבור תישקל רק "לאחר התקדמות בביצוע התוכנית הנ"ל והבשלת התנאים לכך".

אם יוחלט על ההנפקה תהיה זו הפעם הראשונה שמניות החברה מוצעות לציבור הרחב מאז הקמתה בשנת 1923. כ-99% ממניות החברה מוחזקות כיום בידי מדינת ישראל. דירקטוריון חברת החשמל החליט היום לאמץ את המלצות הבנק העולמי ולהפחית את החוב החיצוני של החברה. משמעות ההחלטה היא צמצום החוב החיצוני של החברה בכ-9 מיליארד שקל בתוך 6 שנים על מנת על-מנת להגיע ליעד שקבע הבנק העולמי, של רמת המינוף של 60%.

בנוסף אישר דירקטוריון החברה מסגרת גיוס חוב לשנת 2011 בסך של כ-4 מיליארד שקל למחזור החוב כך שהחוב הכללי בשנת 2011 יקטן בכ- 1.25 מיליארד שקל. הדירקטוריון ציין בהחלטתו כי יאשר בנפרד מראש כל גיוס. בנוסף קרא דירקטוריון החברה לרשות החשמל להגדיל מיידית את תעריף החשמל ב-16% בערך ריאלי כפי שהציע הבנק העולמי.