מניית אמזון צנחה במסחר המאוחר ב-14% כשלא עמדה בציפיות

הרווח הנקי עלה ב-45% ל-207 מיליון דולר, שהם 45 סנט למניה - בעוד שבשוק ציפו לרווח של 55 סנט למניה ■ המכירות עלו ב-41% ל-6.57 מיליארד דולר ■ המנכ"ל ג'ף בזוס: "אנו מעודדים ממה שאנו רואים בתחום הסלולר"

מניית אמזון צונחת ב-13.5% במסחר המאוחר לאחר שהחברה פיספסה את התחזיות. הרווח הנקי עלה ב-45% ל-207 מיליון דולר שהם 45 סנט למניה בעוד שבשוק ציפו כי החברה שהמציאה את הספר מחדש והתרחבה הרבה מעבר לו, תדווח על רווח של 55 סנט למניה. המכירות עלו ב-41% ל-6.57 מיליארד דולר קצת מעל הציפיות בשוק שהיו ל-6.55 מיליארד דולר.

אמזון היא הקמעונאית הגדולה ביותר שפועלת ברשת האינטרנט והיא מוכרת כיום מגוון אין סופי של מוצרים מחיתולים ועד מכוניות, אי-עמידתה בתחזיות השוק הינה כתוצאה מהמשבר באירופה שפגע בהוצאות הצרכנים כמו כן ירידת ערכו של האירו פגעה בהכנסותיה מעבר לים.

החברה מהווה כיום יותר מבעבר ברומטר מרכזי להלך הרוח בשוק הצרכני העולמי המתקדם, כך שהאכזבה מתוצאותיה עלולה להשפיע על השוק כולו, גם זה מחוץ לגבולות ארה"ב מאחר וכיום מהוות המכירות מעבר לים קרוב למחצית מהמכירות של החברה.

"ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל החברה אמר עם פרסום הדו"חות: " אנו רואים גידול מהיר במכירות הקינדל (קורא הספרים האלקטרוני), בשירותים שמציאה אמזון באתר, במכירות לצדדים שלישיים, ובתחום הקמעונאי. אנו גם מעודדים ממה שאנו רואים בשוק הסלולר. ב-12 החודשים האחרונים, לקוחות ברחבי העולם הזמינו באמצעות מכשירים סלולריים מוצרים בשווי של יותר ממיליארד דולר".

דוחות בולטים נוספים שהתפרסמו הערב היו:

חברת אמריקן אקספרס דיווחה כי רווחיה זינקו פי 3 לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.02 מיליארד דולר.מדובר ברבעון שלישי ברצף של עלייה ברווחים לאחר 8 רבעונים רצופים של ירידה בהם. הכנסות חברת כרטיסי האשראי הניו יורקית עלו ב-13% ל-6.9 מיליארד דולר.

סנדיסק נפלה במסחר המאוחר בכ-7.7% לאחר שמייסד החברה, הישראלי לשעבר אלי הררי הודיע כי יפרוש מתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל יצרנית שבבי הזיכרון בסיום השנה. רווחי החברה עלו ברבעון השני כמעט פי 5 לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-258 מיליון דולר או 1.08 דולר למניה לעומת צפי השוק ל-90 סנט למניה בלבד. ההכנסות קפצו ב-61% ל-1.18 מיליארד דולר בעוד שהצפי היה ל-1.16 מיליארד דולר.

חברת eTrade דיווחה על מעבר לרווח לראשונה מזה 3 שנים. הרווח הסתכם ב-35 מיליון דולר לעומת הפסד של 143 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2009.

הניו-יורק טיימס הצליח לבלום את נפילתו ב-3 השנים האחרונות בעזרת הכנסות שנבעו לו מפרסום באתר האינטרנט של העיתון. לעומת זאת היקף הפרסומים בעיתון נפל לרמה מדאיגה. הכנסות העיתון עלו בסה"כ ב-1% כאשר קפיצה של 21% בהכנסות מפירסומים באתר קיזזו ירידה של 6% בהכנסות מפירסום בעיתון.