פורד מצפצפת על האנליסטים: ניפצה התחזית ב-28 סנט למניה

פורד הרוויחה 2.6 מיליארד דולר ברבעון השני על הכנסות של 31.3 מיליארד דולר - הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות ■ החברה משדרת אופטימיות לעתיד וצופה עלייה בתפוקה ברבעון השלישי

חדשות טובות מוול סטריט: ענקית הרכב פורד פרסמה היום (ו') לפני פתיחת המסחר את התוצאות הכספיות שלה ברבעון השני של השנה, אשר הראו על צמיחה בכל מגזרי הפעילות של החברה. פורד ניפצה גם את התחזיות המוקדמות בשוק כשדיווחה על רווח נקי הגבוה כמעט ב-30 סנט למניה מהתחזיות המוקדמות.

פורד הרוויחה 2.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010, שהם 61 סנט למניה, לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ללא הוצאות חד פעמיות, הסתכם הרווח הנקי ב-68 סנט למניה, בזמן שבוול סטריט ציפו מהחברה לרווח של 40 סנט למניה בלבד.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-31.3 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת 26.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אך אם מוציאים את הכנסות וולבו מהרבעון המקביל, אותה מכרה השנה פורד, ניתן לראות כי הכנסותיה של פורד זינקו ב-30% ברבעון. האנליסטים בשוק ציפו להכנסות של 29 מיליארד דולר ברבעון השני, כך שגם בשורה העליונה הפתיעה החברה לטובה.

במבט קדימה, פורד מצפה לעלייה בתפוקה ברבעון השלישי. החברה צופה עלייה של 126 אלף כלי רכב בתפוקה שלה, בהשוואה לרבעון השלישי של 2009. בדו"חות היא כתבה, כי עלייה זו "משקפת את הביקושים החזקים לרכבי פורד, תחזוקת המלאי הקיים ואי-הישנות של הורדת המלאים כפי שקרה בשנה שעברה".