מגדל שוקי הון: ישראמקו האטרקטיבית ביותר בסקטור האנרגיה

האנליסט ערן יונגר: מומלץ להיחשף לקבוצת דלק דרך חברות בנות כמו דלק אנרגיה ודלק רכב ■ מחיר יעד של 67 אגורות לישראמקו ושל 1,285 שקל לדלק אנרגיה

כלכלני מגדל שוקי הון משיקים סיקור על קבוצת דלק וחברות האנרגיה והדלקים הישראליות. האנליסט ערן יונגר, אנליסט האנרגיה במחלקת הסל סייד של מגדל שוקי הון, ממליץ להיחשף לקבוצת דלק דרך חברות בנות כמו דלק אנרגיה ודלק רכב ומסמנים את אירופה כיעד מועדף ליצוא גז טבעי.

קבוצת דלק מודל 2010 הינה בעיקרה חברת אנרגיה. במגדל מעריכים כי פעילות החברות הפרטיות, IPP ו- IDE, מהווה ערך מוסף חבוי בחברה, כאשר התקדמות מאגר תמר ובפרוספקט לוויתן עשויים להיות יותר משמעותיים לשווי החברה.

יחד עם זאת, לאור הפרמיה הסחירה כדאי להיחשף לקבוצת דלק באמצעות שתי החזקותיה הסחירות העיקריות, דלק אנרגיה ודלק רכב. לקבוצת דלק נותן יונגר מחיר יעד של 101 שקל (פרמייה של כ-15% על מחיר הפתיחה בתל-אביב), דלק אנרגיה עם מחיר יעד של 1,285 שקל, ודלק רכב עם מחיר יעד של 57 שקל.

בנוגע לשווקי היעד לגז הטבעי אומר יונגר כי נראה שעיקר הביקוש לגז טבעי נמצא במדינות אירופה. מדינות אלו מקבלות היום את מרבית הספקת הגז מרוסיה באמצעות שני צינורות. בעיות גיאופוליטיות שיבשו בשנים האחרונות את הספקת הגז לאירופה ועל כן מחפשות מדינות אלו אלטרנטיבה אחרת. ההתפתחות המואצת במדינות אסיה ובעיקר סין והודו מביאה לגידול בביקוש לאנרגיה אולם תגליות גז והקמת מתקנים הנזלה גדולים במזרח אסיה ובעיקר באוסטרליה, אמורים לספק את מרבית התצרוכת באזור זה.

פקטור נוסף הינו הספקת הגז. עלויות ההובלה וזמינות נמוכה של מיכליות השינוע מביאות אותנו למסקנה כי השוק האירופאי, עשוי להוות הלקוח העיקרי של מאגר לוויתן. יש לזכור כי למתקן ההנזלה תיתכן חלופה ע"י צינור גז אל השוק האירופאי.

ברמות השערים הנוכחיות ישראמקו הינה יחידת ההשתתפות היחידה המומלצת על ידי מגדל ב"קניה" עם מחיר יעד של 67 אגורות ליחידת השתתפות ודיסקאונט עומד על כ- 26%.

במגדל מניחים עלייה בשיעור התמלוגים למדינה מפרוספקט לוויתן, ושמירה על שיעור המס. יחד עם זאת, בחנו גם את האפשרות של שמירה על אחוז התמלוגים הנוכחי ועליית שיעור המס, החל רק על דלק אנרגיה, ומצאנו כי הדבר יביא לירידה של כ-4% בשווי דלק אנרגיה ועלייה של כ-2.5% בשותפויות אבנר ודלק קידוחים. "אנו מעריכים כי פיתוח שדה תמר והמשך התקדמות בפרוספקט לוויתן יעלו את שווי החברה. היתכנות גז נוסף באגן המזרחי של הים התיכון מהווה ערך מוסף. להערכתנו השותפויות דלק קידוחים ואבנר נסחרות קרוב לשוויין הכלכלי בעוד דלק אנרגיה נסחרת בדיסקאונט של כ- 21%".

את מאגר ים תטיס מעריך יונגר בכ-1.8 מיליארד דולר, תמר בכ-6.8 מיליארד דולר ולוויתן - בשקלול 50% הסתברות, מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר.

לגבי דלק ישראל אומר יונגר כי החברה צפויה לפתוח עוד כ- 10 תחנות בשנה במהלך שלוש השנים הקרובות. נוסף על כך מחזיקה החברה כ- 20% בדלק אירופה, חברה המפעילה כ- 850 תחנות תדלוק ולאחרונה נענתה הצעתה לרכישת כ- 415 תחנות נוספות בצרפת. החברה סבלה בשנה וחצי האחרונות מחילופי הנהלה, תוצאות חלשות בשני הרבעונים האחרונים וחולשה במנועי הצמיחה. יחד עם זאת, החדשות הרעות מתומחרות ו"אנו ממליצים לנצל את חולשת המניה" (מחיר יעד 150 שקל).

לבז" ן נותן יונגר המלצת "החזק" במחיר יעד של 2.1 שקל. פז נפט בהמלצת "קניה" ובמחיר יעד של 637 שקל.