המחוזי בת"א דחה את תביעתו של עודד דסאו נגד חברת גולן

דסאו טען כי אילון ברוך ודני מור הפרו את החוזה שכרתו איתו ולכן עליהם להחזיר לידיו את המניות, אך תביעתו נדחתה

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בשבוע שעבר (ה') את התביעה שהגיש איש העסקים עודד דסאו נגד חברת גולן מלאכת מחשבת ונגד אנשי העסקים אילון ברוך ודני מור, שרכשו מדסאו את הבעלות בחברה. דסאו טען כי השניים הפרו את החוזה שכרתו איתו ולכן עליהם להחזיר לידיו את המניות, אך תביעתו נדחתה.

"בניגוד לטענותיו של דסאו, המשיבים לא הודיעו לו שאין בדעתם לקיים את ההסכם עימו. היפוכו של דבר - הם הודיעו חד משמעית כי הם נכונים לכבד את התחייבויותיהם ובהינתן האמור, דסאו לא זכאי לבטל את ההתקשרות איתם", קבע השופט מאיר יפרח.

בשנת 2005 רכש דסאו, את מניות גולן. כעבור מס' חודשים התגלה כי הוא משך מקופתה של החברה סכום של 52 מיליון שקל ובעקבות זאת הוגש נגדו כתב אישום. אחד מן האישומים מייחס לדסאו הוצאת 17 מיליון שקל מן החברה באופן בלתי חוקי ולשימושו הפרטי ומשפטו מתנהל בימים אלה בבית משפט השלום בת"א.

בהמשך, התקשר דסאו עם ברוך ומור בחוזה שבו הוסכם שדסאו יעביר את הבעלות במניות גולן לידיהם של השניים בתמורה ל-9 מיליון שקל. עוד הוסכם בין הצדדים, כי דסאו ישיב לחברה את 17 מיליון השקלים שלקח שלא כדין, ולאחר מכן יחזירו לו ברוך ומור 73% מהסכום שהיה קיים בקופת בחברה בעת רכישתה, בסך 12.5 מיליון שקל.

ברוך ומור הפקידו את צ'ק בסך 12.5 מיליון שקל בנאמנות אצל עו"ד ד"ר יוסי כהן, ונקבע כי לאחר שדסאו יגיע להסכמה עם הפרקליטות במסגרת עסקת טיעון, הצ'ק ישוחרר.

באפריל 2010 הגיש דסאו את התביעה שבה טען כי על ברוך ומור להשיב לידיו את מניות גולן, מכיוון שהם ביטלו את השיק שהופקד בנאמנות ובכך הפרו את ההסכם עמו. עוד טען דסאו, כי המשיבים הודיעו לו שאין בכוונתם לקיים את ההסכם.

מנגד, טענו ברוך ומור, באמצעות עו"ד יוסי כהן, כי בכוונתם לקיים את ההסכם שכרתו עם דסאו במלואו.

השופט דחה את התביעה תוך שציין כי החיובים שנקבעו בחוזה שבין הצדדים הם חיובים מותנים ולא מקבילים. "המתווה העולה מן החיובים", קבע השופט, "הוא זה: תחילה יהיה על דסאו להפקיד בידי החברה את 17 מיליון השקלים. רק לאחר ביצוע ההפקדה, יהיה על המשיבים להחזיר לו את 12.5 מיליון השקלים". (ה"פ 32100-04-10).