מוסיפים דלק למדורה: ההסתדרות מבקשת להתיר השבתת סונול

מבקשת מבית הדין לעבודה לאפשר לה להשבית את תחנות הדלק באופן מיידי ■ בהסתדרות טוענים כי בהנהלת סונול פועלים בכוחניות נגד הוועד והיו"ר באופן אישי תוך התעלמות מההסכמים הקיבוציים שגובשו

חודש לאחר שהשביתה את תחנות הדלק של סונול והתבקשה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בחיפה לחזור ולנהל מו"מ עם ההנהלה, ההסתדרות שבה היום (א') אל בית הדין בבקשה שיאפשר לה להשבית מחדש את התחנות.

בהסתדרות טוענים כי לא רק שהמו"מ עם ההנהלה לא עלה יפה, אלא שמנכ"ל סונול, תמיר פוליקר, ניסה במקביל "לשבור" את ועד העובדים. על פי ההסתדרות, הנהלה החלה בהליכי שימוע לפני פיטורים נגד שלושה עובדים שהשתתפו בעיצומים, והסדירה נהלים פנימיים ללא היוועצות עם הוועד ובניגוד להסכם העקרונות להסכם קיבוצי שגובש לפני מספר חודשים. עוד טוענת ההסתדרות כי ההנהלה מתנכלת באופן אישי ליו"ר הוועד, שמעון שטרית.

"פוליקר עושה רק קולות של מו"מ אולם נראה שיד אחת מדברת וביד השנייה הוא מכה את העובדים ואת הוועד", אמר היום שטרית. "אנחנו חושבים שניתן לסיים את הסכסוך בדרך ההידברות וצר לנו שאנו נאלצים לפנות לביה"ד שיתיר לנו לשבות שוב. אנחנו מקווים שהמנכ"ל יתעשת ונסיים את הסכסוך כמה שיותר מהר", הוא הוסיף.