פרשת הולילנד: החלטה אם להגיש כתבי אישום - תוך 4 חודשים

כך אמרה נציגת הפרקליטות, עו"ד מיכל ברדנשטיין, במהלך דיון בביהמ"ש בהקפאת הבנייה בקרקעות במתחם הולילנד

תוך 4 חודשים יוגשו כתבי אישום בפרשת הולילנד - כך אמרה הפרקליטה מיכל ברנדשטיין מפרקליטות המדינה במהלך דיון בעניין נידר ורמי לוי שהתקיים הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לדברי ברנדשטיין, "החקירה מצויה בישורת האחרונה שלה. הצפי הוא שבתוך 4 חודשים תתקבלנה החלטות בשאלה כלפי מי מהחשודים לבסס הרשעה, כאשר ההחלטות הסופיות תתקבלנה לאחר קיום שימועים כדין".

הפרקליטה שהגדירה עצמה בדיון כ'פרקליטה שמצויה בפרשת הולילנד בהיבטים שונים שלה' גוללה את השתלשלות האירועים בפרשת הולילנד והוסיפה, כי "אין חשש שפרשה זו תשכב בתוך המערכת שנתיים ושלוש. יש סיבות שונות שבגללן הצפי של 4 חודשים הוא צפי ריאלי, ואני אומרת זאת באחריות".

הדיון התקיים במסגרת הליך המתנהל בין רוכשת הקרקע הצפונית במתחם הולילנד בירושלים, חברת ספיר וברקת נדל"ן בע"מ (חברת הולילנד), הנמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים רמי לוי וחברת נהור, לבין עורכי הדין אמיר ברטוב, עופר שפירא וקובי אמסטר, הנאמנים שמינה בית המשפט לניהול ענייניה של המוכרת, חברת הנדל"ן נידר, הנמצאת בהקפאת הליכים.

בתחילת מאי פנו הנאמנים לבית המשפט בבקשה להורות להולילנד להמשיך לשלם את יתרת התמורה, בהתעלם מפרשת השוחד הגדולה שנחשפה באפריל. בבקשה נטען כי לאור העובדה שבית המשפט לא הוציא צו כלשהו להקפאת המכר, הרי שעל הולילנד להמשיך לקיים את התחייבויותיה.

ספיר וברקת נדל"ן ביקשה מבית המשפט לדחות את התשלום האחרון על הקרקע עד שיובהר המצב המשפטי שלה בעקבות חקירת המשטרה בפרשת הולילנד המפורסמת.