שותפויות הגז כופפו את האוצר: ועדת ששינסקי דוחה מסקנותיה

ועדת ששיניסקי בודקת את מדיניות המיסוי והתמלוגים על תגליות גז ונפט המופק בישראל ■ עם מינוי הוועדה באפריל השנה, האוצר הודיע כי היא התבקשה להגיש מסקנותיה לשר האוצר עד ה-15 באוגוסט ■ השותפויות ביקשו דחייה לחודש אוקטובר - שטייניץ דרש מסקנות ביניים בספטמבר

שותפויות מאגרי הגז הטבעי "תמר" ו"דלית" כופפו את משרד האוצר: ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי הגז תגיש המלצות ביניים במהלך חודש ספטמבר ולא באוגוסט. כך מסתמן בעקבות שיחה שקיימו היום (א') שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר הוועדה איתן ששינסקי.

בנוסף לשותפויות הנפט והגז, פנו לוועדה בימים האחרונים גם ארגונים סביבתיים והקרן החדשה לישראל, שהביעו עמדות המצדדות בהעלאת התמלוגים. גם גופים אלו ביקשו לדחות את לוח הזמנים לעבודת הוועדה.

באוצר אומרים כי לוח הזמנים המעודכן נועד בין היתר להסיר את הטענות בדבר ההליך החפוז כביכול שבו פועלת הוועדה. ועדת ששינסקי בודקת את מדיניות המיסוי והתמלוגים על תגליות גז ונפט המופק בישראל. עם מינוי הוועדה באפריל השנה, האוצר הודיע כי היא התבקשה להגיש מסקנותיה לשר האוצר עד ה-15 באוגוסט.

מרכז הוועדה באוצר, הרן לבאות, ביקש לדחות את סדר הדיונים של הוועדה באופן שמסקנותיה יתפרסמו באוקטובר, בשל ריבוי בקשות מצד גורמים שונים הקשורים לתחום חיפושי הגז להציג עמדותיהם לוועדה, וכן לאור חוות-דעת של מומחים רבים שיוגשו לוועדה.

יצוין, כי בקשתו של מרכז הוועדה הוגשה בתמיכת המשנה ליועמ"ש אבי ליכט המכהן כמשקיף בוועדה.

גורמים באוצר מסרו, כי שטייניץ שוקל להיעתר לבקשה אולם בכוונתו להוסיף הדרישה כי הוועדה תפרסם מסקנות ביניים, עוד לפני החגים. במילים אחרות, בעקבות בקשת שטייניץ מדובר בדחייה של כשבועיים.