ביג בן: 90 אלף שקל בחודש למנכ"ל קבוצת הראל בן המבורגר

במארס השנה מונה המבורגר לתפקיד המנכ"ל במקום דודו יאיר המבורגר, שנותר יו"ר ■ שכרו הקודם - 40 אלף שקל בחודש

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל , שבשליטת משפחת המבורגר, פרסמה היום את תנאי ההעסקה החדשים של בן המבורגר, שמונה מוקדם יותר השנה למנכ"ל הקבוצה, ולפיהם הוא יהיה זכאי לשכר חודשי של 90 אלף שקל. כך עולה מזימון שהוציאה החברה לאסיפה כללית שתתקיים ב-2 בספטמבר.

בן המבורגר הצטרף להראל בנובמבר 2006, כדירקטור וסמנכ"ל בקבוצה. עם כניסתו לתפקיד הוא היה זכאי לתנאי העסקה, במסגרתם קיבל שכר חודשי של 40 אלף שקל.

במארס השנה הוא מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת הראל במקום דודו יאיר המבורגר, שנותר יו"ר הקבוצה. נציין שבן המבורגר מכהן גם כיו"ר הראל פיננסים וכדירקטור בחברות נוספות בקבוצה, והוא לקח חלק מרכזי בשיקום בית ההשקעות של הקבוצה - הראל פיננסים, לאחר המעילה של גיא ויסמן.

מהזימון לאסיפה הכללית עולה כי יחד עם השכר החדש, בן המבורגר יהיה זכאי החל מיולי השנה גם לרכב מקבוצת שימוש 7 (במקום רכב מקבוצת שימוש 6 עד כה). ההסכם עם בן המבורגר יהיה לחמש שנים. כמו כן, במסגרת תנאי העסקתו ימשיך בן המבורגר להיות זכאי למשכורת 13, כמקובל בחברה, ולבונוס שנתי שלא יעלה על 6 משכורות. בן המבורגר אינו נמנה על המנהלים השכירים בקבוצה הזכאים לאופציות.

בהראל מציינים כי תנאי הכהונה של בן המבורגר "אינם חריגים, סבירים ונמוכים מסדרי גודל של רמות השכר המקובלות, ואישורם הינו לטובתה של החברה... התגמול המוצע הינו נמוך משמעותית מהתגמול המקובל למנכ"לים ונושאי משרה בכירים אחרים בשוק ההון והביטוח".

מסומן כיורש

מינויו של בן המבורגר למנכ"ל הקבוצה מוקדם יותר השנה נעשה בהמשך לסימונו כיורשו של יאיר המבורגר כראש הקבוצה, מקרב בני הדור השלישי של המשפחה. המינוי נעשה בעקבות חוק החברות, ולפיו לא ישמש מנכ"ל חברה ציבורית גם בתפקיד היו"ר. בן המבורגר (35), הוא בנו של גדעון המבורגר, מבעלי השליטה בהראל ונשיא הראל ביטוח. קודם להצטרפותו להראל בן המבורגר כיהן כשותף ומנהל השקעות בקרן הפרייבט אקוויטי SKY, ועבד כיועץ ומנהל פרויקטים במשרד רו"ח סוארי-יוכמן, ובמחלקת מיזוגים ורכישות בדלויט בריטמן אלמגור. הוא בוגר לימודי כלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת ת"א ובעל תוארMBA מאוניברסיטת קולומביה בניו-יורק.

מהזימון לאסיפה הכללית עולה, שבין יתר חברי הדירקטוריון שמינויים יוארך, נמנה גם הדירקטור אריאל קור. קור הצטרף בתחילה לדירקטוריון החברה כנציגה של משפחת סמפוארנה, שהייתה שותפה בגרעין השליטה בחברה אך מימשה את כל החזקותיה בה בפברואר השנה.

הראל השקעות עוסקת בתחומי הביטוח, הפנסיה, הגמל והפיננסים. היא נחשבת לחברה השלישית בגודלה בענף, ונסחרת בבורסה במחיר המשקף לה שווי שוק של כ-3.7 מיליארד שקל.