ינאי על נפילת טבע: זו לא תחושה נעימה, אפילו לא תחושה קרובה לזה, אך אין איום ממשי על הקופקסון

מנכ"ל טבע חזר על דברי 10 אנליסטים בכירים: "תגובת היתר או הפאניקה נובעת מחוסר הבנה של מה שה-FDA הודיע" ■ "כדי לאיים על הקופקסון יצטרכו החברות המתחרות לעשות מסע ארוך של ניסוי קליני מלא" ■ "יש לנו את כל הסיבות להאמין שב-5 השנים הקרובות תהיה צמיחה טובה"

מנכ"ל טבע , שלמה ינאי הגיב היום בתוכנית "תוכנית חיסכון" בערוץ 2 על צניחת המניה המכונה "מניית העם" בבורסה בתל אביב ב-6.5%, לאחר שירדה בכמעט 9% בסוף השבוע בוול סטריט, מה שגרע משוויה כ-4 מיליארד דולר. הירידות באו בעקבות חששות של המשקיעים, שחברה מתחרה תצליח לפתח גירסה גנרית לתרופת הדגל של טבע - הקופקסון המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה.

ינאי הגיב לשאלה על הירידות החדות שנרשמו במניה וציין בפתח דבריו את הודעותיהם של 10 אנליסטים בכירים בשוק שהתפרסמו ביומיים האחרונים והצביעו על קונצנזוס נדיר, כאשר העריכו כי בשוק היתה תגובת יתר, או אפילו יש מי שקרא לזה - פאניקה בשוק, אשר נובעת מחוסר הבנה של מה שה-FDA הודיע וכנראה גם כתוצאה מהמציאות בו מצוי השוק בימים אלו.

"כמו כל אדם שטבע יקרה לליבו ולי אולי יותר מלאחרים, זו כמובן אינה תחושה נעימה, אפילו לא תחושה קרובה לביטוי הזה, אבל אנחנו צריכים להסתכל קדימה ונעשה כל מה שצריך על מנת להמשיך ולהצליח במסע הצמיחה של טבע".

לדעת ינאי אין איום על תרופת הקופקסון. "כדי לאיים על תרופת הדגל שלנו יצטרכו החברות המתחרות לעשות מסע ארוך של ניסוי קליני מלא. אין קשר בין התרופה שקיבלה אישור לבין הקופקסון. אנו, אשר מפתחים גם את התרופה שאושרה וצופים כי נקבל את האישור לה בקרוב, יודעים כי ההבדלים בין התרופות גדולים".

"טבע היא חברה חזקה, חברת צמיחה שמתנהלת על פי תוכנית ארוכת טווח. ויש לנו את כל הסיבות הטובות להאמין כי ב-5 השנים הקרובות כי תהיה צמיחה טובה. ב-2015 נגיע להכנסות של 31 מיליארד דולר ולרווח שהוא גבוה יותר באחוזים ממה שטבע מרוויחה כיום, זאת תוך שאנו לוקחים בחשבון את כל האפשרויות הקיימות בשוק" אמר ינאי יומיים לפני פרסום הדו"חות הרבעוניים.