מודיעין: הפענוח הראשון לתוצאות סקר 3D יפורסם ב-1 באוגוסט

GeoGlobal, החברה שנבחרה לאחרונה כמפעיל ברישיונות אלו מסרה לשותפות כי תגיש את דו"ח הפענוח הראשון עד לתאריך זה ■ הפענוח הסופי יושלם רק בעוד מספר חודשים, וכרוך בביצוע פעולות עיבוד מתקדמות אשר טרם החלו בביצוען

מודיעין, שותפות חיפושי הגז והנפט של צחי סולטן ונוחי דנקנר, המחזיקה ב-19.28% בכל אחד מהרישיונות "שרה" ו"מירה" מבהירה הערב (א') בהודעה לבורסה, כי "בהתאם לתוכניות העבודה של הרשיונות על השותפים להשלים את השלב הראשון של פענוח תוצאות הסקר הסייסמי התלת מימדי של הרשיונות הנ"ל ולהגיש דו"ח מתאים לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות עד ל-1 באוגוסט".

לדברי השותפות, GeoGlobal, החברה שנבחרה לאחרונה לשמש כמפעיל ברישיונות ואשר מחזיקה אף היא ב-5% בכל אחד מן הקידוחים האלו מסרה לשותפות כי תגיש את דו"ח הפיענוח הראשון עד לתאריך זה.

עוד מבהירה מודיעין בהודעה שפרסמה כי "בהתאם ללוח הזמנים של תוכנית העבודה המוסכמת, שהשותפות עומדת בהם, הפענוח הסופי יושלם רק בעוד מספר חודשים, וכרוך בביצוע פעולות עיבוד מתקדמות אשר טרם החלו בביצוען".

ההבהרה הינה לאור פרסומים באמצעי התקשורת אשר העלו ספקות בדבר עמידת החברה בלוחות הזמנים.

נזכיר כי קבוצת משקיעים, בראשות הכשרת הישוב של עופר נמרודי ומודיעין של צחי סולטן, רכשה השנה את זכויות חברת פטרומד ברישיונות מירה ושרה תמורת 16 מיליון דולר.

רישיונות "מירה" ו"שרה" נמצאים כ-40 קילומטר ממערב לחדרה, ונחשבים לאטרקטיביים בשל מיקומם, הסמוך לשטח הרישיון בו נמצאה תגלית הגז "דלית" של קבוצת דלק וישראמקו, המכילה כ-14.2 BCM (מיליארד מ"ק).

נזכיר כי בפברואר הודיעה חברת הייעוץ צ'פמן, שניתחה את ממצאי הסקר הסיסמי הדו-מימדי שנערך באזור, כי ב"מירה" וב"שרה" יש פוטנציאל להימצאות כמויות גז טבעי בהיקף כולל של קרוב ל-6 מיליארד רגל מעוקב (TCF). במאגרי "תמר" ו"דלית" של דלק וישראמקו, לשם השוואה, התגלו עתודות גז בהיקף 6.8 TCF. מדובר בכמות פוטנציאלית השווה בערכה למיליארד חביות נפט.