לא נותנים גז: מסקנות ועדת ששינסקי יוגשו רק באוקטובר

כפי שפורסם ב"גלובס", שר האוצר הנחה הבוקר את יו"ר הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקלית על הפקת נפט וגז פרופ' איתן ששינסקי לסיים את עבודת הוועדה עד לסוף אוקטובר ולהגיש מסקנות ביניים בספטמבר

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ הנחה הבוקר את יו"ר הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקלית על הפקת נפט וגז פרופ' איתן ששינסקי לסיים את עבודת הוועדה עד לסוף אוקטובר ולהגיש לו מסקנות ביניים בתחילת חודש ספטמבר, כך מסרו ל"גלובס" גורמים באוצר.

לדבריהם, העיתוי של סיום עבודת הוועדה נקבע בסמוך לתחילת מושב החורף של הכנסת, במטרה לאפשר להתחיל בהליכי חקיקה מיד עם הגשת מסקנות הוועדה. יצויין כי המועד המקורי להגשת מסקנות הוועדה היה ה-15 לאוגוסט, אך באוצר הוחלט לדחותו על-רקע כמות גדולה של פניות מצד שותפויות הגז מצד אחד וארגונים התומכים בהעלאת התמלוגים מצד שני.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס" כמה מבכירי המשפטנים והכלכלנים בארץ גוייסו על-ידי הצדדים לצורך כתיבת חוות דעת. בין היתר מדובר בדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העבריעת פרופ' ברק מדינה (האוצר), הדיקן הקודם, פרופ' יואב דותן (קבוצת דלק). בין המומחים הנוספים שנשכרו על-ידי שותפויות הגז המשפטנים פרופ' מיגל דויטש, אייל בנבנישתי ודוד גליקסברג, רו"ח יצחק סוארי והכלכלנים פרופ' אמיר ברנע וד"ר יעקב שיינין.

כזכור, אתמול פורסם כי ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי הגז לא תגיש המלצות ביניים במהלך חודש אוגוסט כפי שתוכנן במקור: זאת לאחר שבנוסף לשותפויות הנפט והגז, פנו לוועדה בימים האחרונים גם ארגונים סביבתיים והקרן החדשה לישראל, שהביעו עמדות המצדדות בהעלאת התמלוגים. גם גופים אלו ביקשו לדחות את לוח הזמנים לעבודת הוועדה.

באוצר אומרים כי לוח הזמנים המעודכן נועד בין היתר להסיר את הטענות בדבר ההליך החפוז כביכול שבו פועלת הוועדה. ועדת ששינסקי בודקת את מדיניות המיסוי והתמלוגים על תגליות גז ונפט המופק בישראל. עם מינוי הוועדה באפריל השנה, האוצר הודיע כי היא התבקשה להגיש מסקנותיה לשר האוצר עד ה-15 באוגוסט.