מוחמד אל-אריאן: "התרגלו לתשואות נמוכות ותנודתיות גבוהה"

מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם: "המשקיעים יצטרכו לנהל את הסיכון על ידי גיוון מעבר לאסטרטגיות המסורתיות" ■ תחזית הצמיחה העולמית של מורגן סטנלי עומדת על 3.25% עד 3.5% לחמש השנים הקרובות

מסתמן כי נוצרות נורמות חדשות עבור הכלכלה העולמית, זאת כאשר ארה"ב, אירופה וסין עוברות במקביל תהליכי האטה. לאחר שחבילות התמריצים הצליחו למשוך את הכלכלות הגדולות מהמיתון עם שיעורי צמיחה של 5% ברבעון הראשון, אנו רואים כעת סימנים לכך שהכלכלות שוב נחלשות ומעלות חשש למשבר כפול.

"תחזית הצמיחה העולמית שלנו עומדת על 3.25% עד 3.5% לשלוש עד חמש השנים הקרובות, הרבה מתחת לשיעור של 4.7% בחמש השנים שלפני המיתון של 2008", אמר סטיבן רואץ', מנהל במורגן סטנלי אסיה.

מאחורי תהליכי ההאטה בשיעורי הצמיחה לטווח הארוך, עומדים: צמצום הצריכה בארה"ב, קיצוצי התקציב באירופה והיקף הלוואות הבנקים ושיעורי התעסוקה חלשים.

"הרוחות הנגדיות שנושבות לאחר המשבר עלולות לרסן את הצמיחה העולמית ולחתוך ואת התוצר המקומי הגולמי בשיעור של 1% עד 1.15%", אמר רוצ'ניו יורקית, מרצה באוניברסיטת ייל.

"המשמעות של הנורמות החדשות היא שמשקיעים צריכים להתרגל לתשואות נמוכות יותר ותנודתיות גבוהה יותר בתיקי ההשקעות שלהם", אמר מוחמד אל-ריאן, מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם.

"המשקיעים יצטרכו לנהל את הסיכון על ידי גיוון מעבר לאסטרטגיות המסורתיות של פיצול התיקים בין מניות ואג"ח", אמר אל-אריאן. "הדבר יכול להתבצע תוך שימוש באסטרטגיות גידור נגד נפילות בשוק ואסטרטגיות ביטוח אחרות", הסביר.