פייסבוק שינתה לכם את החיים? שתפו את שאר המשתמשים

הפוסטים שזוכים להכי הרבה Like יופיעו בעמוד הבית של אפליקציית Facebook Stories ■ וגם: מסוקרנים לדעת מהו הלך-הרוח העולמי? האתר Winkio הוא ניסוי חברתי שמנסה להגדיר את מצב-הרוח הלאומי

1. הפייסבוק שלי

פייסבוק חגגה בשבוע שעבר נקודת ציון משמעותית בהיסטוריה של הרשת החברתית - 500 מיליון משתמשים רשומים. לרגל האירוע, השיקה פייסבוק את אפליקציית Facebook Stories, שמאפשרת לכל משתמש לשתף את שאר המשתמשים ברשמיו כיצד פייסבוק שינתה את החיים שלו. כיאה לפייסבוק, גם לאפליקציה זו יש את אפקט הוויראליות, שכן הפוסטים שזוכים להכי הרבה Like, יופיעו בעמוד הבית של האפליקציה. עבור משתמשים שלא מעוניינים לחשוף את עצמם אבל כן מתעניינים בסיפורים של אחרים, קיים פיצ'ר חיפוש, המאפשר למצוא פוסטים הן על-פי נושא, והן על-פי מיקום גיאוגרפי.

2. דופק וירטואלי

מסוקרנים לדעת מהו הלך הרוח העולמי? אם כן, האתר החדש Winkio עשוי למצוא חן בעיניכם. האתר הוא למעשה מעין ניסוי חברתי בניסיון להגדיר את מצב רוח הלאומי, כפי שהוא משתקף מרגשותיהם של גולשי האינטרנט. כל גולש מוזמן להירשם לאתר, להגדיר את מיקומו הפיזי ולשתף את העולם ברגשות שלו, בפחדים שלו ובנעשה איתו באותו הרגע. הלך הרוח של המשתמש מצטרף לפוסטים אחרים שהועלו באתר, וכך מצטיירת תמונה מצרפית המאפשרת לדעת איך משתמש מסוים מרגיש, איך החברים שלו מרגישים ואיך מרגישה כל הקהילה הווירטואלית בעולם. כן ניתן לראות כיצד אירוע עולמי מסוים, שהתרחש באותו היום, משפיע על הדופק העולמי, באמצעות מפה וירטואלית שנצבעת בצבעים הרלוונטיים. האתר עדיין נמצא בתחילת דרכו, כך שקשה לומר כי הוא אכן קולע למצב האומה, אולם במידה ומשתמשים רבים יאמצו אותו ככלי ביטוי, מעניין יהיה לראות את התוצאות.

3. חנות עד הבית

לא אוהבים ללכת לסופר? שופרסל השיקה אפליקציית אייפון המאפשרת לכם לתכנן ולנהל את הקניות בקלות, ישירות ממכשיר האייפון או האייפד (bit.ly/9XBFRH). כך, לדוגמה, מציעה האפליקציה אפשרות לאתר סניפים בהתאם למיקום הפיזי שלהם, לערוך מספר רשימות קניה בהתאם למטרה מסוימת, להוסיף מוצרים בקלות תוך כדי שיטוט וירטואלי בהיצע החנות, לשתף רשימות באמצעות הדואר האלקטרוני ואף להזמין שירות קניות עד הבית. משלוחים, יש לציין, מתבצעים רק לאחר שליחת הרשימה במייל לחנות ולצד תיאום טלפוני. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם.

4. מי ויראלי?

אם אתם נמנים על אלה שאוהבים לשלוח סרטוני וידיאו מצחיקים באמצעות הדואר האלקטרוני, או לשתף את החברים שלכם בקטעי וידיאו שנתקלתם בהם באמצעות הפייסבוק או הטוויטר, הכלי PopScreen עשוי להיות מועיל עבורכם. המטרה של השירות היא לסייע לכם להיות הראשונים שמפיצים סרטונים שעתידים להיות פופולריים ולחסוך ממכם את הפעמים בהם שלחתם מייל כזה שהכיל וידיאו שהחברים שלכם כבר ראו. זאת באמצעות מנוע חיזוי המתבסס על עשרות אלפי קטעי וידיאו הנסרקים מדי יום מאתרי וידיאו כגון יו-טיוב, ושמאפשר לקבוע אילו סרטונים עשויים להיות ויראליים בעתיד. באתר מוצגים הסרטונים הללו בהתאם לציון הוויראליות שהעניק להם מנוע החיזוי, ומספר המשפיענים שהפיצו אותו, כאשר משתמשים יכולים להמשיך ולהפיץ אותם ישירות מהאתר ולסנן את קטעי הווידיאו שמוצגים להם על פי קטגוריות.