צאו לקניות בוול סטריט

בשלב זה, השוק ממאן להתייחס לנתונים הכלכליים השליליים והנה רשימת הסקטורים המתחזקים

העליות החדות בבורסת ארה"ב ב-23 ביולי, סימנו את החזרה למגמת עלייה. הביקוש למניות ותעודות סל בארה"ב וברוב השווקים מחוץ לארה"ב מכתיבים ירידה מהגדר, יציאה משורטים וכניסה לפוזיציית לונג.

שוק ארה"ב

בכל מאמרי מתחילת חודש מאי עד היום, הודגשה העדיפות לישיבה על הגדר וכניסה לשורטים לתקופות קצרות בלבד. זאת מאחר שבתקופה שבין 6 מאי עד 22 יולי 2010, שלטו המוכרים בבורסת ארה"ב ובבורסות האחרות.

בתקופה זו קשה היה להניב רווחים בפוזיציות לונג, S&P 500 ירד 3.06%-, הנסד"ק 3.18%- והדאו 1.88%-. ביום שישי שחלף, 23 יולי, תוך כדי עליות חדות בשוק ארה"ב, חזר הצבע הירוק למסכי המחירים וחל מהפך המסמן את השתלטות הקונים על המוכרים.

אברהם קוגל- מדד אחוז שורי בארהב
 אברהם קוגל- מדד אחוז שורי בארהב

בגרף לעיל מוצג מדד אחוז שורי בארה"ב הנחשב למדד השוק העיקרי בשיטת Point & Figure DWA. המדד מתעד את אחוז המניות בבורסת NYSE שמחירן עלה, ובפריצה של ביקוש יצרו איתות קנייה.

ככל שהאחוז המניות בהן מופיעה אותה תופעה הולך וגדל, עמודה של X-ים בגרף מעלה, פירושו שהקונים בשליטה, ולהיפך, כאשר אחוז המניות עם אותה תופעה יורד, עמודה של 0-ים, פירושו שהמוכרים בשליטה. בנוסף, מתוך 13 מדדי שוק אחרים המתארים את המלחמה בין ביקוש להיצע, לטווח הקצר, הבינוני והארוך, 12 מדדים הסתובבו מעלה ותומכים בהמשך ביקוש למניות ותעודות סל בארה"ב.

גם היחס בין הביקוש למזומנים על חשבון הביקוש למניות השתנה, ומאז מחצית יולי הביקוש למניות הפך לחזק יותר מהביקוש למזומנים.

אין זה אומר שאנו יכולים לבחור מניות ע"י זריקת חץ משחק הקליעה, או לקפוץ לבריכה בשתי הרגליים, יש להמשיך בהשקעות סלקטיביות, מניות חזקות עם יחס תמורה-סיכון גבוה בסקטורים חזקים.

סקטורים בארה"ב

עד לפני שלושה ימים היו רק 7 סקטורים מתוך 40 אשר מניותיהם היו במגמת עליה, ובשני ימי המסחר האחרונים בלבד, הסתובבו עוד 13 סקטורים מעלה. סיבוב של מספר כה רב של סקטורים בהחלט משקף שינוי חד בסנטימנט המשקיעים, למרות התחזיות ונבואות השחור שעדיין מופיעות לבקרים במדיה, בועת נדל"ן מסחרי בארה"ב, אבטלה, ירידה באימון הצרכנים, ירידה בקניות הקמעונאיות ובקניות מנהלי הרכש, מפולות כלכליות הצפויות באירופה, ובועת נדל"ן בישראל.

זה גם ממחיש את ההבדלים העצומים בין ניתוחי הכלכלה לבין עיתוי הירידות והעליות במניות. בשלב זה, השוק ממאן להתייחס לנתונים הכלכליים השליליים.

בין הסקטורים שעשו היפוך מעלה מרמה נמוכה, המשקפת פוטנציאל עלייה גדול, נמצאים: משחקים, טקסטיל, כימיקלים, ומתכות. אחרים המראים חוזק יחסי בהשוואה לאחרים, הם: מכונות, תחבורה, נדל"ן, אינטרנט, מכוניות, ומוליכים למחצה.

השווקים מחוץ לארה"ב

רוב השווקים בעולם גם הם הסתובבו מעלה ונשלטים ע"י ביקוש. שווקים מעניינים להשקעה כוללים את דרום אמריקה, איזור הפסיפיק, לא כולל יפן, מצרים, המזרח התיכון, אוסטרליה והונג קונג.

החזקים הם אינדונזיה, תאילנד, צ'ילה, תורכיה, מקסיקו וסינגפור. שווקים שעדיין נשלטים ע"י המוכרים כוללים את טוקיו, קנדה, גרמניה, שוויצריה וירדן. כל אלה עדיין רחוקים מסיבוב מעלה.

בסיכום, רוב השווקים בעולם שינו כוון מעלה, בד בבד עם סימנים של יצירת תחתית בשוקי ההון באירופה. מאד ייתכן שהגרוע ביותר באירופה כבר חלף, ובכל מקרה כבר מגולם במחירים הנוכחיים.

  • אברהם קוגל הינו מנתח שווקים גלובליים בכיר, מומחה עולמי בשיטת Point & Figure DWA, ומביא השיטה עם הסמכה בלעדית בישראל. קוגל סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחום Point & Figure DWA במרכז להשכלה פיננסית מבית Matrix, וחלק מצוות אתר www.pnf.co.il ללימודי שוק ההון.
  • ניתן ליצור קשר במייל: info@pnf.co.il
  • אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.