קומטאץ' רוכשת את חטיבת האנטי-וירוס של Authentium

בעקבות הרכישה, קומטאץ' תרחיב את קו המוצרים שלה ותציע מעתה פלטפורמת אבטחת אינטרנט שלמה ■ קומטאץ' צפויה לשלם עבור רכישה זו 4.6 מ' ד' במזומן והעסקה כולה עשויה להסתכם ב-8 מ' ד'

חברת קומטאץ' הדואלית הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם לרכישת נכסיה, מוצריה, רישיונותיה ופעילותה של Command, חטיבת האנטי- וירוס של חברת Authentium האמריקנית.

Command מוכרת את הטכנולוגיה שלה לספקיות שירותים ויצרנים מהגדולים והמובילים בעולם ובין לקוחותיה חברות בהן גוגל , מיקרוסופט , McAfee ועוד.

קומטאץ' צפויה לשלם עבור רכישה זו 4.6 מיליון דולר במזומן ותשלומים נוספים בכפוף להשגת אבני דרך מסוימות הקשורות בהכנסות עד ה-31 בדצמבר, 2011. כתלות באבני דרך אלו, היקף העסקה הכולל עשוי להסתכם בכ-8 מיליון דולר.

הטכנולוגיה שפיתחה Command כוללת גם טכנולוגיה להגנה מפני רוגלות, סוסים טרויאנים ואיומים נוספים והיא בעלת סינרגיה חזקה עם יתר המוצרים של קומטאץ'. בעקבות רכישה זו והוספת קו מוצרים שלישי, של מוצרי אנטי-וירוס, לפורטפוליו של פתרונות החברה, קומטאץ' תוכל להציע ללקוחות - ספקיות שירותי תקשורת ויצרני פתרונות תקשורת ואבטחה - סט פתרונות מקיף, הכולל הגנה מלאה על דואר אלקטרוני ואבטחת שימוש באינטרנט.

טכנולוגיית האנטי- וירוס הוסמכה על ידי Checkmark ו-West Coast Labs, זכתה במספר פרסים בתחום, ומציגה יעילות סריקה גבוהה.

העסקה צפויה לתרום לרווחיות של קומטאץ' החל מהרבעון הראשון שלאחר סגירת העסקה, ולהשפיע בצורה חיובית על שורת ההכנסות והרווח בשנת 2011 על בסיס Non-GAAP.
רכישה זו תאפשר האצה נוספת בקצב הצמיחה של קומטאץ', בהכנסות וברווחיות.

היצע מוצרים רחב יותר והנחת בסיס לצמיחה

לדברי גדעון מנטל, יו"ר ומנכ"ל קומטאץ': "ב-18 החודשים האחרונים הרחבנו את היצע המוצרים שלנו מקו מוצרים אחד - הגנה על דואר אלקטרוני - לשלושה קווי מוצר משלימים, הכוללים את הרכישה עליה אנו מודיעים היום. כפועל יוצא מכך הרחבנו את שוקי היעד שלנו, משוק אחד - שותפי OEM - לשוק נוסף של ספקיות שירותי תקשורת. שילוב ייחודי זה, של הרחבת היצע המוצרים ושוקי היעד אליהם אנחנו פונים יהווה את הבסיס לצמיחה החזקה שלנו בשנים הבאות".

"במהלך השנה האחרונה קומטאץ' בחנה מספר חברות לרכישה, כחלק מאסטרטגיית הצמיחה לטווח ארוך שלנו. לאחר בחינה מעמיקה, החלטנו כי חטיבת Command של Authentium היא המתאימה ביותר עבורנו, הן מבחינה אסטרטגית והן מבחינה תפעולית. אנו מאמינים כי רבים מהלקוחות הקיימים שלנו ירצו לאחד את צורכי האבטחה שלהם עבור דואר אלקטרוני ואבטחה ברשת סביב ספק אמין אחד - קומטאץ' - וליהנות מיתרונות תפעוליים והורדת עלויות כוללות. אנו נלהבים לקראת הפוטנציאל הרב והאפשרויות שנפתחים כיום בפנינו בהמשך הדרך".

קומטאץ' תממן את הרכישה ממקורות עצמיים. החברה סיימה את הרבעון השני עם כ-16 מיליון דולר במזומן וללא חוב, והנהלת החברה מאמינה כי גם לאחר הרכישה ההון החוזר יתמוך בפעילות הקיימת, כמו גם בהזדמנויות עסקיות נוספות והשלמת תוכנית הרכישה החוזרת של מניות החברה.

סינרגיה חזקה: אנשים ומוצרים

"אנו שמחים לקראת הצטרפותנו לצוות של קומטאץ'. אנו רואים סינרגיה חזקה בין קומטאץ' וCommand-, שתי החברות ממוקדות במצוינות טכנולוגית ובשירות הלקוחות שלהן", אמר הלמוט פריריקס, סמנכ"ל טכנולוגיות בAuthentium. "הרכישה תוסיף לנו משאבים נוספים במונחים של הון, שיווק ומיקוד מחודש בהעשרת הטכנולוגיה - כל אלה ייטיבו עם לקוחותינו ויאפשרו לנו להמשיך להיות מחויבים לאבטחה ברמה גבוהה. נשמח להמשיך לשרת את לקוחותינו כחלק ממשפחת קומטאץ'".

מר פריריקס, שייסד את Command, יצטרף לצוות הניהולי של קומטאץ' כמנהל תחום האנטי-וירוס. שאר עובדי Command, הכוללים מפתחים ואנליסטים במעבדת הוירוסים, יצטרפו גם הם לקומטאץ', תחת הנהגתו של מר פריריקס.

בכוונת קומטאץ' למנף את הטכנולוגיה של Command, להמשיך לפתח אותה, ולקדמה לרמה אף גבוהה יותר של ביצועים ואיכות.

הסכם זה כפוף לתנאי סגירה שונים וצפוי להיסגר עד ה-30 בספטמבר, 2010.