כולם רוצים להוליווד: נבחרו המועמדים הסופיים לפרסי אופיר

תסריטי 4 מתוך 5 המועמדים לסרט הטוב ביותר מבוססים על ספרים מוכרים ■ הוחלט על פרס מפעל חיים לזאב רווח

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג'), נחשפו שמותיהם של המועמדים הסופיים לפרסי אופיר, "האוסקר הישראלי", כפי שרבים נוטים לכנותו. להודעה על שמות המועמדים הסופיים קדמה סערה, שהתחוללה בעקבות שיבוץ הסרט התיעודי "מדריך למהפכה" של דורון צברי ברשימת הסרטים העלילתיים.

את המחלוקת בנושא עורר במהלך פסטיבל ירושלים לקולנוע שאול דישי, חבר האקדמיה הישראלית לקולנוע, שהתנגד לשילובו של הסרט התיעודי במסלול העלילתי. ישיבה שכינסה הנהלת האקדמיה ערב ההודעה על המועמדים הסופיים, פסקה כי הסרט עומד בקריטריונים ויוכל להמשיך ולהתמודד בתחרות בקטגוריית הסרט העלילתי.

הסרט העלילתי שייבחר כטוב ביותר יזכה לייצג את ישראל בהתמודדות על מקום באוסקר האמריקני, בקטגוריית הסרט הזר. חמשת המועמדים הסופיים לפרס אופיר לסרט הטוב הם: "הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן (אשר מועמד גם לפרס התסריט והבימוי); "המדריך למהפכה" (צברי מועמד הן עבור תסריט והן עבור בימוי); "מבול" של גל נתיב; "פעם הייתי" של אבי נשר ו"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" (ערן ריקליס). מעניין לציין שארבעה מתוכם הינם עיבודים קולנועיים לספרים מוכרים.

השחקן והבמאי זאב רווח זוכה בפרס מפעל חיים בקולנוע. רווח אמנם לא כתב או ביים סרט כבר 12 שנים (האחרון היה "פעמיים בוסקילה", ולפניו "טיפת מזל"), והוא נבחר לדברי האקדמיה, בשל "חלקו יוצא הדופן בעיצוב הקולנוע הישראלי במשך עשרות שנים". דומה שהתייחסותה של האקדמיה נתונה לשנותיו הפוריות של רווח, בשנות ה-70 וה-80, שנות "סרטי הבורקס", וכמובן לקריירה הארוכה שלו כשחקן.

מועד הטקס טרם נקבע אך הוחלט שהוא יתקיים בירושלים.