העיר החדשה במו"מ להכניס שותף לאסותא בשל קשיי מימון

לדברי מקורבים לפרויקט בת"א, הקבוצה מקיימת מו"מ לשותפות עם חברת תדהר ועם חברות נוספות ■ מתקיים מו"מ עם חברות נוספות ■ הבנק שככל הנראה ייתן מימון לפרויקט הוא בנק לאומי, אותו מנהלת גליה מאור שרכשה דירה בפרויקט ■ העיר החדשה: "אין כוונה להכניס שותף"

חברת העיר החדשה של דרור הלוי ורביב צולר מנהלת מו"מ עם חברת היזום והבניה תדהר על שותפות בפרויקט המגורים המתוקשר "אסותא באוהאוס וילאג'" בתל אביב, כך נודע ל"גלובס".

המדובר בקבוצת רכישה שבה חברים, בין השאר, שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור, ומנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס. הקבוצה טרם רכשה את הקרקע מקבוצה בראשות בוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין, ולאחרונה קיבלה דחייה נוספת במימוש האופציה - עד 31 אוקטובר, ובתוספת מחיר. אם תמומש האופציה במועד האחרון, מחיר הקרקע יעמוד על 356.7 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

מו"מ עם חברות נוספות

מקורות מקורבים לפרויקט אמרו ל"גלובס" כי מתנהל מו"מ עם כמה חברות נוסף על תדהר, וכן כי השותפות שתתגבש בין חברה יזמית ומבצעת כמו תדהר הוותיקה - שמסרה עד כה כ-12 אלף דירות ברחבי הארץ - לבין העיר החדשה באה ככל הנראה על רקע הקשיים של העיר החדשה בקבלת מימון בנקאי לפרויקט.

על פי המקורות, הבנק שככל הנראה ייתן מימון לפרויקט - בין שבעצמו ובין שבעזרת בנקים נוספים - הוא בנק לאומי, שדורש שותף חזק עם הון עצמי שיקבל אחריות על הפרויקט.

אותה חברה שתיבחר כשותפה לא תהיה רק חברה מבצעת, אלא תפקח, תנהל, תבחר את קבלני המשנה, תתמחר את הדירות ותיתן שירות ללקוח, בדומה למודל שבו פעלו העיר החדשה ותדהר בפרויקט סנטרל פארק (מגדלי ההייטקיסטים) בתל אביב, לדברי מקורות.

למעשה, חלקה היחידי של העיר החדשה בפרויקט יהיה הבאת חברי הקבוצה; לדבריה, השלימה זה לא כבר את גיבוש הקבוצה כולה, להקמת 155 יחידות דיור ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, מקום משכנו הקודם של בית החולים אסותא.

עדיין לא ברור אם יהפוך הפרויקט ליזמי באופן מלא או חלקי, אם בכלל, אם כי נשקלת גם האופציה הזו, כחלק מהמו"מ למציאת חלופה להוצאת הפרויקט אל הפועל, אומר גורם מקורב נוסף. כמו כן, עדיין לא ברור האם שותפה שתיבחר תשתתף גם ברכישת הקרקע. כפי שנחשף ב"גלובס", קבוצת חבס קיימה גם היא בעבר מגעים ראשוניים עם העיר החדשה לבחינת מעורבות בפרויקט.

"אין כוונה להכניס שותף"

תגובת העיר החדשה: "הפרויקט במתחם יבוצע על-ידי העיר החדשה ועל ידי קבוצת הרוכשים מטעמה. אין כל כוונה להכניס שותף לפרויקט. קבוצת העיר החדשה בודקת בימים אלה הצעות שקיבלה מכמה קבלני ביצוע ולא העניקה עדיפות לקבלן ביצוע כלשהו. כפי שעשתה בעבר, החברה מבקשת שקבלן הביצוע יתחייב למוצר הסופי כדי לתת ודאות לרוכשים ולגוף המממן".

דובר בנק לאומי מסר בתגובה על הטענה כי הבנק עתיד לממן את הפרויקט: "הייתה אלינו פנייה והיא נשקלת על כל היבטיה, אך ממש לא התקבלה כל החלטה בנדון".

חברת תדהר סירבה להגיב.