למכירה: פסנתרים של אלביס והביטלס ושיניים תותבות של צ'רצ'יל

אלה וחפצים נוספים יועמדו למכירות פומביות באוגוסט ■ הסכום המוערך של מכירת שיני הזהב: 4,000-5,000 ליש"ט ■ הפסנתר של אלביס, שניצב באחוזת גרייסלנד בשנים 1957-1969, עשוי להימכר ביותר ממיליון דולר

פסנתר כנף לבן נוצץ מדגם Knabe של אלביס פרסלי, ופסנתר מסוג Challen עם כתמי קפה ששימש את הביטלס ואת פינק פלויד, יוצעו למכירה במכירות פומביות נפרדות משני עברי האוקיינוס האטלנטי בחודש הבא.

הפסנתר של אלביס, שניצב בחדר המוזיקה באחוזת גרייסלנד בשנים 1957-1969, עשוי להימכר ביותר ממיליון דולר בגלריית Heritage Auction בממפיס, טנסי, ב-14 באוגוסט.

הפסנתר עם כתמי הקפה והסיגריות הבוערות שהיה משנות ה-60 באולפני "אבי רואד" בצפון לונדון צפוי להשיג כ-230 אלף דולר במכירה הפומבית שנקראת "חלוצי התרבות הפופולרית", שמארגנת חברת בונהמס בפסטיבל גודווד וינטג' למחרת היום.

הפסנתר של אלביס היה פסנתר הבית של אודיטוריום אליס בממפיס, שבו הופיעו אמנים כמו דיוק אלינגטון וקאונט בייסי, לפני שאלביס קנה אותו וחידש אותו בצבע לבן.

פסנתר הצ'אלן של הביטלס נרכש ב-1964 ב-250 ליש"ט, לפי הספר "להקליט את הביטלס" של בריאן קהיו וקווין ראיין. חברי הלהקה השתמשו בו כנראה ב-1966 לביצוע השיר "Tomorrow Never knows" באלבום "Revolver", ופול מקרטני כנראה חיבר עליו את שירו מ-1969 "נעל חומה ישנה".

"זה פריט נדיר", אמר לורנס פישר, המומחה של בונהמס למוזיקה מכנית. "זה אחד מאותם פסנתרים שאתה מתבונן בהם ומדמיין לעצמך את ג'ון לנון מתכופף מעליו, ואומר לעצמך 'וואו'".

הדגם המסוים הזה של פסנתר צ'אלן מכונה "תיבת נגינה" בגלל הטון האופציונלי שמפיקה דוושה שלישית שלו. הוא נמכר בשנות ה-80 למשפחה שילדיה למדו עליו נגינה. "הילדים גדלו, והפסנתר נשאר בפינה", אמר סטפן מייקוק, יועץ לפריטים מתקופת הרוק בבונהמס.

פסנתר אחר, שעליו כתב ג'ון לנון את השיר "Imagine", נקנה על-ידי הזמר ג'ורג' מייקל במכירה פומבית ב-1.7 מיליון ליש"ט (כולל עמלות) באוקטובר 2000.

השיניים של צ'רצ'יל

חלק ממערכת שיניים תותבות ששימשה את וינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, יימכר מחרתיים בבית מכירות פומביות בנורפולק, אנגליה.

מדובר בשיני זהב עליונות, חלק מ-3 מערכות שיניים ששימשו את צ'רצ'יל להקלת ההגייה של אותיות כמו ש' ו-ס'.

חברת המכירות היא קיז אוקשנירס, והסכום המוערך של המכירה, שתתקיים ב-29 ביולי, הוא 4,000-5,000 ליש"ט. המוכר הוא בנו של דרק קאדליפ, טכנאי השיניים שהתקין אותן, לדברי קיז.

מערכת שנייה של שיניים כאלה נקברה יחד עם צ'רצ'יל, והמערכת השלישית מוצגת במוזיאון "קולג' הרופאים המלכותי" הבריטי.

דוכס דבונשייר הוא האריסטוקרט הבריטי האחרון שמגייס כעת כספים ממכירת פריטים מהמחסנים בביתו. בעקבות ההצלחה בהיקף 21.2 מיליון ליש"ט ממכירת תמונות, רהיטים ופריטים צנועים יותר של משפחת ספנסר על-ידי כריסטיס אינטרנשיונל החודש, הדוכס מקווה לגייס עוד 2.5 מיליון ליש"ט ממכירה דומה בסותבי'ס.

מכירת "פריטי עליית הגג של צ'טסוורת", שתתקיים ב-5-7 באוקטובר, תכלול רהיטים מכמה בתים שמאוחסנים בבית אבות אבותיו של הדוכס בדרבישייר.

"כשעברנו לאחוזת צ'טסוורת לפני כמה שנים מצאנו את עליות-הגג גדושות בתכולות של בתים נוספים של המשפחה מדורות קודמים", כתב הדוכס של דבונשייר באי-מייל. "תקבולי המכירה ישמשו לקידום כמה פרויקטים כאן בצ'טסוורת ובאחוזות נוספות".

המכירה הזו תכלול כמה פריטים שעוצבו על-ידי וויליאם קנט מדב ונשייר האוס, אחוזה מתחילת המאה ה-18 על כיכר פיקדילי בלונדון שנהרסה בשנות ה-20 של המאה שעברה.

אריחי ארובה לבנים מתקופת המלך ג'ורג' השני, למשל, יכולים להימכר ב-300 אלף ליש"ט.