מיומנו של איש היי-טק: הכל על שקרים טכנולוגיים

"בהתחלה זה קצת כמו לרכב על גמל, אבל אחר-כך המחשב של הגיר הרובוטי לומד את הנהיגה שלך ומתנהג בהתאם"

טכנולוגיה - איזה דבר נפלא, משהו שכולנו משתמשים בו על בסיס יומיומי, אבל מעטים מבינים בו באמת. בשבילנו, אנשי ההיי-טק, הידע הטכנולוגי הוא סוג של Job Security, אבל בו-זמנית אנחנו גם צרכנים של אותה טכנולוגיה ושבויים בידי החברות שמספקות אותה.

כשמשהו מתקלקל ומפסיק לעבוד, מספרים לנו סיפורי מעשיות ובדיות, תירוצים טכנולוגיים, שלנו אין בעצם שום דרך להפריכם. מידי יום מסופרים אלפי סיפורים שכאלו, שאין להם שום בסיס, המצאות טכנולוגיות מופרכות של נציגי שירות ומשפטים טכנולוגיים סתומים שמאחוריהן אין דבר. ואנחנו, כמו ילדים ממושמעים, ממשיכים להקשיב לשטויות הטכנולוגיות הללו כמו תורה למשה מסיני ומשכנעים את עצמנו בנכונותם.

בפרץ של אחריות לאומית, החלטתי לעשות מעשה, ולמען ארבעת קוראיי הנאמנים, אספתי במיוחד את רשימת השקרים, התירוצים, והשטויות הטכנולוגיות הפופולריות ביותר:

"תכבי הכול ואז תדליקי לפי הסדר": אני בשיחה לילית עם דודתי חסיה מגדרה, אחרי שהמדפסת הפסיקה לעבוד.

"בהתחלה זה קצת כמו לרכב על גמל, אבל אחר-כך המחשב של הגיר הרובוטי לומד את הנהיגה שלך ומתנהג בהתאם": נציג המכירות של טויוטה מנסה לשכנע אותי שמחשבים יודעים ללמוד וגם שכדאי לי לרכוש אוטו עם גיר רובוטי.

"אין מה להשוות בין המעבד הרגיל למעבד של ה-Intel i7-720QM Processor 1.6GHz. חוץ מזה, יש לך את ATI Radeon HD 5470 , שזו גרפיקה ברמת של אולפני קולנוע והכי חשוב זיכרון - DDR3, לא DDR2 ולא DDR1, ואת הדיסק 500GB SATA 7200RPM": איש המכירות מנסה לשכנע אותי שזה הלפטופ שאני צריך, מבלי להבין מילה אחת ממה שאמר.

"אספקת השירות, איכות השירות ומהירות השירות תלויים בגורמים שהם בגדר כוח עליון": סעיף 9.1 בהסכם השירות של הוט, נשבע לכם שיש כזה דבר.

"המחשב נפל, לא מהשולחן"

"זה הדגם הכי פופולרי שלנו. לא ידוע לנו על שום בעיה שהטלפון נכבה כמה פעמים באמצע היום. לי אישית יש בדיוק כזה דגם": נציג השירות של חברה סלולרית בשיחת סיכום מעל קברו הפתוח של הפלאפון שלי.

"בטח שאנשי ה-QA בדקו את התיקון": מנהל הפרויקט מנסה להסביר למה אחרי שהתיקון שלו עבר לייצור, המערכת הושבתה ל-3 שעות.

"לכל סמארטפון יש אנטנה סלולרית. וכמעט כל מכשיר יכול לאבד קליטה אם מחזיקים אותו בצורה מסוימת. להמחשת העניין, נשווה כאן בין אייפון לעוד 4 מכשירים אחרים": תירוץ רשמי מאתר חברת אפל בתגובה לתקלות הקליטה באייפון.

"זה ייקח 3 שבועות להוסיף שדה למסך הפתיחה של הלקוח": מנהל הפיתוח של אפליקציית תיק לקוח בתגובה לבקשה להוספת שדה.

"תוכל להתקשר עוד חצי שעה? המחשב שלנו נפל. אני מתכוונת, הוא לא נפל ממש כאילו מהשולחן, אלא שהוא נפל ואין לנו מערכת": נציגת השירות של חברת הביטוח מספרת לי למה אין לה אפשרות לראות את הפוליסה שלי.

לסיום - השקר הזוכה והאהוב עליי ביותר: "הורדנו את המערכת לגיבוי והיא תעלה בחזרה עוד חצי שעה": איש הסיסטם שלנו משקר לי במצח נחושה ומנסה לשפר את ממוצע השנתיים האחרונות, שעומד על 6.2 שעות גיבוי.