ברצלונה משנה כיוון: המועדון הפסיד 77 מיליון אירו בעונה שעברה

הנשיא הנכנס סנדרו רוסל הזמין דו"חות חדשים לעונת 2009/10, אחרי שלטענתו הדו"חות שהציג קודמו בתפקיד לאפורטה ושהצביעו על רווח לא היו נכונים ■ מהנתונים החדשים עולה: החוב של בארסה צמח ל-442 מיליון אירו

האם ברצלונה אכן סיימה את העונה החולפת ברווח של 11 מיליון אירו, כפי שפירסם נשיא המועדון הקודם ז'ואן לאפורטה? לא בטוח.

סגן נשיא המועדון והאחראי על ענייני הכספים, חאבייר פאוס, הציג דו"חות פיננסיים חדשים, מהם עולה כי ברצלונה סיימה את עונת 2009/10 בהפסד כספי של 77 מיליון אירו. סנדרו רוסל, הנשיא שנכנס לתפקיד בחודש שעבר במקום לאפורטה, טוען כי הדו"חות שהציג קודמו בתפקיד, ושהראו על רווח נקי של 9 מיליון אירו, היו שקריים. חברת החשבונאות דלויט העבירה את הדו"חות החדשים, לבקשת רוסל וההנהלה החדשה.

עוד עולה מהדו"חות של דלויט שהחוב של ברצלונה מסתכם ב-442 מיליון אירו, בהשוואה ל-215 מיליון אירו בעונה שלפני כן. לפי הנתונים שהציגה החדשים, ההכנסה של המועדון הקטאלוני הסתכמה בעונה החולפת ב-408.9 מיליון אירו, בעוד שההוצאות הגיעו ל-477.9 מיליון. כזכור, לאחרונה לקחה ברצלונה הלוואה בגובה 155 מיליון אירו, בין היתר כדי לשלם משכורות לשחקנים. בארסה כבר הוציאה הקיץ 40 מיליון אירו עבור רכישת דויד וייה, ועדיין לא ויתרה על כוונתה לרכוש את ססק פברגאס מארסנל.