לוחמי יחידת 669 הגיעו לאזור התרסקות המסוק ברומניה

מזג האוויר במקום, בניגוד לתנאים הקשים של הימים האחרונים, בהיר למדי ויאפשר חילוץ מהיר יחסית, כך מקווים לפחות בחיל האוויר

בשעות הבוקר המוקדמות (ד') החלו לוחמי יחידת החילוץ בהיטס של חיל האוויר, יחידה 669, במבצע המסובך של חילוץ הגופות מאזור ההתרסקות. לוחמי היחידה בראשות מפקד היחידה הגיעו לאזור ב-3 מסוקי יסעור, אולם הם נחתו במרחק של כ-3 קילומטרים מהאתר בו נמצאו הגופות וצועדים לשם רגלית משום שלא ניתן לבצע נחיתה באזור.

מזג האוויר במקום, בניגוד לתנאים הקשים של הימים האחרונים, בהיר למדי ויאפשר חילוץ מהיר יחסית, כך מקווים לפחות בחיל האוויר. במאמצי החילוץ של הגופות נוטלים חלק גם חיילי יחידת הכלבנים, והם צפויים להימשך מספר שעות, זאת בשל תנאי השטח הסבוכים.

לאחר שגופות החללים יחולצו - צוות של הרבנות הצבאית יקבל לידיו את הגופות ויבצע זיהוי ודאי של ההרוגים, כפי שנהוג בצה"ל. מי שיהיה אחראי על זיהוי הגופות יהיה הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, לו יש קשר ישיר לטייסת דורסי הלילה שאנשיה היו מעורבים בתאונה.

אתמול פרץ הגיע למשפחות השכולות וניחם אותן בשעתן הקשה. פרץ סיים את תפקידו בטיייסת דורסי הלילה בדרגת סא"ל, לפני שהועלה לדרגתו הנוכחית. הרבצ"ר הכיר את ארבעת הטייסים שנספו באסון מתוקף תפקידו בטייסת וכן בבית הספר לטיסה שם שימש כמדריך. עתה יטפל פרץ בהבאת גופותיהם לקבר ישראל.

בצה"ל מקווים כי פענוח "הקופסה השחורה" של המסוק, שנמצאה אתמול באזור התרסקות המסוק ברומניה, תוכל לשפוך אור על מה שאירע בכלי הטיס בשניות שקדמו להתרסקות בה נהרגו ששת אנשי חיל האוויר.

צילומי הקופסה השחורה הועברו כבר לישראל, ובימים הקרובים ינתחו אנשי חיל האוויר את המידע הטמון בה ולהבין לעומק מה בדיוק גרם להתרסקות הקטלנית.