החברה לישראל חתמה על הסכם להולכת גז לתחנת הכח ברותם

החברה לישראל מתקדמת לקראת הקמת תחנת הכוח במישור רותם: חברת הבת או.פי.סי חתמה על הסכם עם נתג"ז להולכת הגז לתחנת הכוח המתוכננת בנגב ■ צופה פתיחה של התחנה באמצע 2012

חברת או.פי.סי רותם מקבוצת החברה לישראל חתמה על הסכם עם נתג"ז (נתיבי גז טבעי לישראל) המעגן את הולכת הגז לתחנת הכח המתוכננת במישור רותם שבנגב.

החברה מדווחת כי מדובר בהסכם ארוך-טווח להולכת הגז מנקודת אספקת הגז של הספק עד פתח תחנת הכוח במישור רותם וכן הסכם להקמת תחנת ההפחתה (PRMS). במעמד החתימה שילמה או.פי.סי רותם מקדמה של 1.5 מיליון דולר לנתג"ז וכן הפקידה ערבויות לקיום התחייבויותיה. סיום הקמת תחנת ההפחתה והחיבורים נקבע לחודש מרץ 2012, בהתאם ללוח הזמנים של הפרוייקט.

הסכם זה מצטרף לזה שחתמה החברה לפני כחודש עם חברת דייהו מקוריאה ועם חברת מיצובישי מיפן להקמת תחנת הכוח בגודל של 440 מגוואט המופעלת על גז טבעי. באו.פי.סי מעריכים כי הרצת התחנה תחל כבר במחצית השניה של שנת 2012 ותהווה בכך את תחנת הכח הפרטית הגדולה הראשונה בישראל. בחברה מנהלים בימים אלה מגעים עם גורמים שונים בשוק המקומי מתוך כוונה למכור את כל תפוקת החשמל של התחנה לשוק הפרטי ולא ישירות לחברת החשמל.

בחברה מעריכים הבוקר עוד כי במהלך 3 שנות ההקמה יספק הפרוייקט תעסוקה לכמות של עד 700 עובדים ישראלים, בתקופת השיא - זאת בנוסף לצוות הקבוע של הפרוייקט.