דוד קמיניץ מונה למנכ"ל IDB תיירות של נוחי דנקנר

קרן ההשקעות סקיי תשקיע כ-15 מיליון דולר ב-IDB תיירות באמצעות אג"ח להמרה, וקבוצת IDB תשקיע עוד 30 מיליון דולר ■ קמיניץ פרש מתפקיד מנכ"ל דלק לפני כשלושה חודשים, לפני כן שימש כמנכ"ל HOT וברק

דוד קמיניץ, לשעבר מנכ"ל דלק ישראל ו-HOT, מונה לתפקיד המנכ"ל בחברת IDB תיירות של נוחי דנקנר, כך נודע ל"גלובס".

בחודש שעבר פורסם ב"גלובס", כי קמיניץ מצטרף לקרן ההשקעות סקיי ככל הנראה על רקע כוונותיה להשקיע בתחומי התקשורת. קמיניץ הצטרף לצבי יוכמן וניר דגן, איתם כבר עבד בעבר בעת שכיהן כמנכ"ל חברת ברק וכמנכ"ל HOT. הקרן תשקיע כ-15 מיליון דולר ב-IDB תיירות באמצעות אג"ח להמרה, וקבוצת IDB תשקיע עוד 30 מיליון דולר באג"ח להמרה והן, והתמורה תשמש כפיתוח עסקי.

צבי יוכמן מתמנה ליו"ר פעיל של IDB תיירות לצידו של חיים גבריאלי. בנוסף מתמנה אמיר ארבן, שותף בקרן סקיי, כחבר דירקטוריון IDB תיירות. המהלך יאפשר להאיץ את פיתוח עסקיה של IDB תיירות בדגש על מיצוי הסינרגיות והיתרונות היחסיים של החברה.

קמיניץ פרש מדלק לפני כשלושה חודשים, לאחר שנה בתפקיד, על רקע חילוקי דעות עם הדירקטוריון. לפני תפקיד זה הוא שימש כאמור כמנכ"ל HOT, ולפני כן היה מנכ"ל חברת ברק.

צבי יוכמן, שותף מנהל בקרן סקיי, אמר כי "ההשקעה של הקרן ב-IDB תיירות משקפת את הפוטנציאל שאנו רואים בקבוצה. אנו מאמינים כי שילוב היכולות של כל הצדדים יהווה מכפיל כוח חשוב לפיתוח עסקיה של IDB תיירות ולקידום התהליכים האסטרטגיים בה".

IDB תיירות פועלת בתחום שירותי התיירות הקמעונאיים, שירותי התיירות הסיטונאיים ושירותי תעופה. מחזור פעילות החברה עומד על כ-3 מיליארד שקל בשנה. החברה מחזיקה במותגי תיירות ותעופה כמו ישראייר, דיזנהאוז, צבר, נתור, יוניטל, יוסי טורס, אופן סקיי ועידן חדש.