הקופה הרושמת של שופרסל: ירידה של 3.8% ברווח במחצית 2010

עם זאת, החברה רשמה גידול של 0.6% בהכנסות במחצית הראשונה ל-5.448 מיליארד שקל וכן גידול של 8.3% ברווח הרבעוני ■ הרווח הגולמי במחצית עלה ל-26.9% ■ הודיעה על חלוקת דיבידנד של 120 מיליון שקל

רשת שופרסל , בהנהלת ריצ'רד הנטר, פירסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010 ולמחצית הראשונה של השנה, המצביעות על ירידה קלה בשורה התחתונה של הרשת ב-6 החודשים הראשונים - אך במקביל על גידול מסוים בהכנסות.

הכנסות שופרסל במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו בסכום של 5.448 מיליארד שקל, גידול של 0.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברשת מתגאים גם בגידול של 0.8% במכירות בסניפים זהים בתקופה האמורה. המלחמה המתוקשרת עם רשת רבוע כחול גם היא ניכרת בדו"חות החברה בגידול שנרשם בהוצאות הרשת על שיווק.

עם זאת, בשורה התחתונה רשמה הרשת במחצית ירידה של 3.8% ברווח הנקי, שהסתכם ב-175 מיליון שקל לעומת 182 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009. כמו כן מתהדרת החברה ברווח גולמי של 26.9% במחצית הראשונה וברווח תפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות בשיעור של 4.5%.

גידול נרשם גם בסך המכירות למ"ר בחנויות שהגיע בחציון הראשון של השנה ל-10,788 שקל, לעומת 10,742 שקל בחציון המקביל בשנה שעברה.

בכל הנוגע להכנסות החברה ממגזר הנדל"ן המניב לא נרשם שינוי השנה, ואלה הסתכמו ב-28 מיליון שקל, בדומה לחציון הראשון של 2009. עם זאת, שופרסל רשמה עליית ערך בשווי של הנדל"ן להשקעה בסך של 40 מיליון שקל - כתוצאה מחידוש אופציה לשוכר עיקרי בנכס בנתניה.

המכירות ברבעון השני הסתכמו ב-2.68 מיליארד שקל - ירידה של 3.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, המיוחסת בעיקר לשינוי במועד חג הפסח שהשנה חל ב-29 במארס - בניגוד לשנה שעברה אז חל חג הפסח בחודש אפריל. על כן, מרבית הקניות לחג הפסח נכללו בתוצאות הרבעון הראשון של שופרסל ולא ברבעון השני.

למרות הקיטון במכירות הצליחה החברה להציג גידול של 8.3% ברווח הנקי הרבעוני, שנאמד ב-104 מיליון שקל לעומת 96 מיליון בשנה שעברה.

דיבידנד של 120 מיליון שקל

בשופרסל הביעו הבוקר שביעות-רצון מהתוצאות: "החברה ממשיכה לצמוח במכירות בשוק תחרותי מאוד ועלתה ברווח הגולמי והתפעולי מול אשתקד", אמר הבוקר רפי ביסקר, יו"ר משותף של דירקטוריון החברה. "התוצאות הן פועל יוצא של יישום אסטרטגיה ארוכת טווח, פיתוח מנועי צמיחה ופעילות שיווקית ממוקדת ויצירתית".

בחברה החליטו על רקע התוצאות לחלק דיבידנד של 120 מיליון שקל, המתווסף לדיבידנד של 150 מיליון שקל שחולק בחודש שעבר.