מדלגות שלב: רציו והזדמנות קיבלו אישור לסקר 3D ברשיון "גל"

בכך מדלגות השותפויות על ביצוע הסקר הדו-ממדי ב-4 מיליון דולר ■ עלות הסקר שייערך לפני סוף 2010 מוערכת ב-5 מיליון דולר ■ ב-10% הנותרים ברשיון "גל" מחזיקה השותפות הטרייה הזדמנות ישראלית

השותפויות לחיפושי נפט וגז, רציו והזדמנות ישראלית הודיעו היום (ה') לבורסה כי קיבלו הודעה מאת הממונה על ענייני הנפט לפיה ניתן אישור לבקשתן לשינוי בתוכנית העבודה בהיתר מוקדם "גל", כך שבמקום לבצע סקר סייסמי דו מימדי (2D) בהשקעה של כ-4 מיליון דולר בשטח "גל", יבוצע סקר סייסמי תלת מימדי (3D) בשטח של כ-400 קמ"ר, בהשקעה של כ- 5 מיליון דולר. על פי ההודעה על הסקר להתחיל להתבצע לפני סוף שנת 2010.

ברשיון "גל" מחזיקה רציו ב-90% והשותפות הטריה הזדמנות ישראלית של הלמן אלדובי מחזיקה בו ב-10%. היתר החיפושים הימי "גל", כולל שטח של 1.77 מיליון דונם, הממוקם כ-150 ק"מ מערבית לנתניה. השטח משיק בחלקו הצפוני לשטחי הרישיונות בהם נמצא מבנה "לוויתן".

רציו נהנית מרוח גבית גם מכיוונם של המשקיעים המוסדיים בשוק גם לקראת הפרסום של דו"חות נובל אנרג'י , שותפתה לרשיון "לוויתן" היום, אשר על פי הערכות תקדים את ביצוע הקידוח ב"לוויתן" כבר לחודש ספטמבר.

לאחר שהכפילה את שווייה מאז תחילת 2010 נסחרת רציו, השותפות המוחזקת ע"י המשפחות רוטלוי ולנדאו בשווי אסטרונומי - 1.8 מיליארד שקל.