רותח בשוק האג"ח: בריטיש ישראל הכפילה את היקף ההנפקה

לכ-430 מיליון שקל בעקבות ביקושי יתר של 485 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח ■ התשואה האפקטיבית של איגרות החוב, הנגזרת מהמחיר שנקבע בשלב המוסדי, עומדת על כ-4.4%

שוק האג"ח הקונצרני ממשיך לרתוח. חברת בריטיש ישראל , בניהולו של עמיר בירם, החליטה להכפיל את היקף הנפקת איגרות החוב שהיא צפויה להשלים מחר (ב') לכ-430 מיליון שקל. זאת, בעקבות ביקושי יתר גבוהים שנרשמו במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה.

בריטיש ישראל ביקשה לגייס על פי התכנית המקורית של ההנפקה כ-220 מיליון שקל, כאשר כ-177 מיליון שקל מתוך סכום זה יועד למשקיעים מוסדיים. בפועל, בשלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושי יתר הגבוהים פי 2.75 מהסכום שהוצע למוסדיים, וכתוצאה מכך, כאמור, החליטה החברה להכפיל את היקף הגיוס הכולל לכ-430 מיליון שקל, כאשר החברה קיבלה לעת עתה התחייבויות מוקדמת ממשקיעים מוסדיים בסכום של כ-364 מיליון שקל.

את ההנפקה הוביל קונסורציום בראשות אקסלנס חיתום.

בריטיש ישראל מציעה בהנפקה הנוכחית איגרות חוב מסדרה ג'. איגרות החוב המונפקות הן צמודות למדד המחירים לצרכן, עומדות לפרעון בין השנים 2013 עד 2023, עם מח"מ של 6.5 שנים. התשואה האפקטיבית של איגרות החוב, הנגזרת מהמחיר שנקבע בשלב המוסדי, עומדת על כ-4.4%.

יצויין, כי בשלב המוסדי נקבע מחיר של 112 אגורות לאג"ח, הגבוה ממחיר המינימום שעמד על 110.9 אגורות. איגרות החוב האמורות דורגו על ידי מעלות בדירוג של A עם אופק יציב. מעלות מציינת כי, הפרופיל העסקי של החברה נותר חזק ויציב, כמתבטא במעמד תחרותי גבוה בתחום מרכזי המסחר בישראל, תחום פעילותה העיקרי של החברה, ובהיקף תיק נכסים גבוה ובעל מאפיינים איכותיים הנשמרים לאורך זמן. כמו כן, החברה ממשיכה להציג גידול מתמיד ב - NOI מנכסים קיימים, דבר המשקף את יתרונותיה התחרותיים של החברה ואת יכולותיה המקצועיות בניהול ובהשבחת נכסים. בנוסף, מציינים במעלות את השיפור ביכולת כיסוי החוב באמצעות ה - EBITDA אשר עומדת כיום על כ- 10.8 שנים לעומת כ- 13 שנים בשנת 2008.

בריטיש ישראל, בניהולו של עמיר בירם, הינה חברת נדל"ן המתמחה באחזקה, ניהול והשכרה של נכסים מניבים, בעיקר מרכזי מסחר ומשרדים. בבעלות החברה למעלה מ-25 נכסים, בשטח כולל של של למעלה מ- 450,000 מ"ר (חלק החברה), והממוקמים במיקומים אסטרטגיים ברחבי הארץ. הנכסים הבולטים שבבעלות החברה הם: גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, הקניון הגדול בפ"ת (אבנת), פארק אזורים בפתח-תקוה, בילו סנטר, קניון השרון, קניון לב אשדוד ועוד.