ברקליס ממליץ לכם למכור דולרים: "יכול להגיע ל-3.69 שקלים"

טוענים כי "בנק ישראל יסבול ייסוף של 3% במחירו של השקל" ■ בשבוע שעבר רכש הנגיד 10 מיליון דולר "בלבד" במסגרת התערבותו בשוק המט"ח ■ "הפעילות העסקית במשק הישראלי ונתוני הצמיחה מוכיחים כי השקל עדיין זול באופן בסיסי"

על רקע העלאת הריבית הבסיסית במשק ע"י בנק ישראל והמדיניות המוניטרית של הנגיד פישר בעת האחרונה, מחזקים הבוקר (א') בברקלי'ס קפיטל את הערכתם מהשבוע שעבר לפיה יירשם כעת היפוך במסחר במט"ח ופניו של המטבע האמריקני לירידה - וקובעים כי הדולר עשוי אף להגיע בתוך חודשיים לרמה נמוכה של 3.69 שקלים בלבד.

בסקירה שפירסמו כלכלני ברקלי'ס הבוקר בנושא השווקים המתפתחים ממליצים למשקיעים לקנות PUT של חודשיים על הדולר על סמך הערכה לפיה בנק ישראל "יסבול" ייסוף של עד 3% במחירו של השקל אל מול המטבע האמריקני בטרם ישוב להתערב בהיקפים גבוהים כדי למנוע פיחות נוסף בערכו של הדולר.כזכור, סבב ההתערבויות המאסיבי האחרון של בנק ישראל בדולר במסגרתו נרכשו ע"י הבנק המרכזי דולרים בהיקף של מיליארדים התרחש כאשר המטבע הגיע לרמות של 3.68-3.7 שקלים.

בסקירה מסבירים בברקלי'ס עוד כי מאזן התשלומים של ישראל נותר יציב וממשיך להקרין תמונת מצב חיובית למרות ההשפעות השונות על הייבוא והייצוא למדינה וחוסר הוודאות בשווקים. הפעילות העסקית במשק הישראלי ונתוני הצמיחה מהווים, על פי הסקירה, חיזוק נוסף לכך ש"השקל עדיין זול באופן בסיסי".

כלכלני ברקלי'ס מודים כי "תזמון העלאת הריבית, יותר מאשר ההעלאה עצמה, הפתיעה אותנו". עם זאת, מפנים שם את תשומת לב המשקיעים להודעת הריבית בה נכתב כי שערי החליפין מהווים גם הם אינדיקציה נוספת לחשש מאינפלציה, לצד מחירי הנדל"ן וגורמים נוספים. "האם העלאה של רבע אחוז תוכל לנטרל את הגורמים הללו? אנחנו בספק, ומצפים כי בנק ישראל יסבול שינוי מגמה מהחודשים האחרונים". בברקלי'ס מגבים את הנחתם גם בניתוח טכני של שוק המט"ח המקומי.

כזכור, לקראת סוף השבוע שעבר פירסמו בברקלי'ס הערכה לפיה "הראלי בדולר הסתיים ופניו לירידה". בברקל'יס העריכו אז, עם זאת, כי שערו של הדולר לא יקרוס וכי הוא ייסחר בתקופה הקרובה ברצעות הצאה שבין 3.75 ל-3.8 שקלים. היום, כאמור, מרחיבים בברקלי'ס את הרצועה וטוענים כי ייתכן שערכו של המטבע האמריקני יגיע אף לשער נמוך מעט יותר.

[לאתר המט"ח]