מימוש בגרמניה: א.לוי מוכרת נכס במינכן בכ-51.7 מיליון אירו

העסקה תניב לחברה תזרים מזומנים חיובי בסך של כ-15 מיליון אירו

חברת יזום הנדל"ן א.לוי הודיעה היום כי חברת הבת "יורו גלוב" חתמה על מזכר הבנות למכירת נכס החברה במרכז מינכן תמורת כ-51.7 מיליון אירו, המגלם תשואה של כ-7.8%.

הנכס, המשמש כמרכז הלוגיסטיקה הגדול של פולקסוואגן באירופה, נקנה על ידי חברת הבת יורו גלוב באוגוסט 2007 תמורת כ-45 מיליון אירו. במשך שלוש השנים הניב הנכס, הממוקם קרוב למרכז העיר, תשואה לעלות של 9% בשנה. העסקה תניב לחברה תזרים מזומנים חיובי בסך של כ-15 מליון אירו.

על פי מזכר העקרונות עליו חתמה החברה עם צד שלישי, תמכור א.לוי בשלב הראשון כ- 95% ממניותיה בנכס, ובתמורה תקבל 49.1 מיליון אירו. לחברה ניתנה האופציה למכור בתוך 6 שנים את יתרת החזקותיה בנכס באותם תנאים. השלמת העסקה מותנית בהשלמת בדיקות נאותות לשביעות רצונם של הרוכשים בתוך 60 יום.

בשבוע האחרון הודיעה החברה כי שילמה 100 אלף אירו לבעליו לשעבר של הנכס במינכן בתמורה לסילוק יתרת התחייבויותיה כלפיו שהסתכמו ב-6.8 מיליון אירו. זאת לאחר שהשוכרת של הנכס, פולקסוואגן, החליטה לוותר על פיתוח שטח נוסף במקרקעין.

בנוסף לנכס במינכן, מחזיקה א.לוי 6 נכסים נוספים בגרמניה בערים מרכזיות במערב ודרום גרמניה ביניהן, ברלין, דיסלדורף, דורטמונד ובבוואריה. רוב השוכרים של נכסי יורו גלוב הינן חברות מהמובילות והיציבות בכלכלה העולמית כמו וודפון, פולקסוואגן, סיטרואן ועוד.

לדברי מיכל גור, משנה למנכ"ל בחברה: "האסטרטגיה שלנו לרכוש נכסים במיקום מרכזי בערים גדולות, המאוכלסים בשוכרים איכותיים לטווח ארוך, בהחלט מוכיחה את עצמה גם בתקופה לא קלה באירופה. הנכס הנוכחי הניב לנו תשואה יפה של כ-9% בשנה וכעת נמכר בתשואה של כ-7.8% כאשר אנו מאמינים כי גם לרוכש תניב העסקה תשואה יפה היות ובכוונת חברת פולקסווגן היא להאריך את הסכם השכירות.