מיליארדר יהודי משקיע 100 מיליון שקל במפעל זכוכית בירוחם

חברת ההשקעות שבשליטת המיליארדר היהודי מורט מנדל, מסר ה כי ההשקעה היא למטרת הרחבת המפעל, שתוסיף 50 מקומות עבודה

חברת ההשקעות ישראל אקוויטי (IEL) שבשליטת המיליארדר היהודי, מורט מנדל, ובניהולו של משה וקסלר הודיעה היום (א') כי תשקיע כ-100 מיליון שקל בפניציה מפעלי זכוכית שבירוחם.

ההשקעה נעשית למטרת הרחבת פעילות המפעל, הפיכתו לספק של כל צרכי השוק בישראל ולהרחבת היצוא. הרחבת המפעל תוסיף כ-50 מקומות עבודה ל-230 העובדים הקיימים. פניציה הינה מפעל מאושר באזור פיתוח א'.

בנוסף, היום התקבל אישור ממרכז ההשקעות במשרד התעשייה לתכנית הרחבת המפעל ומתן מענק של כ-20% מההשקעה. כאמור, הסכום הכולל שיושקע בתכנית הפיתוח וההרחבה הינו כ-100 מיליון שקל במהלך שלוש השנים הקרובות.

מפעל פניציה אשר הוקם בירוחם בשנת 1968, נרכש לפני כחמש שנים על ידי חברת ההשקעות IEL שהשקיעה בו מאז הרכישה כ-60 מיליון שקל. חברת פניציה הינה יצרן בקבוקי הזכוכית היחידי במדינת ישראל.

משה וקסלר, מנכ"ל IEL ויו"ר פניציה: "מהות פעילותה של ישראל אקוויטי הינה רכישת חברות ישראליות מתוך מטרה למקסם את יכולתן העסקית תוך יצירת מקומות עבודה ותרומה לפעילות בקהילה. כך נעשה גם עם פניציה. מפעל פניציה נמצא בחמש השנים האחרונות בתנופת פיתוח משמעותית ואני סמוך ובטוח כי התוכנית החדשה להרחבתו תתרום הן בהיבט העסקי למשק הישראלי והן בהיבט החברה הישראלית".

מנכ"ל פניציה, אמנון כהן: "מטרת תוכנית הרחבת המפעל הינה הגדלת התפוקה בכ-50% וייצור מיליון וחצי בקבוקים ליום. בכוונתנו לספק את כל צרכי השוק בישראל ולהרחיב את כמות היצוא של החברה".