אלקטרה וב.ס.ט יקימו את איצטדיון סמי עופר בחיפה

הצעת השתיים עומדת על 138.6 מיליון שקל ■ האצטדיון יכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) והאירופית (אופ"א)

חברת אלקטרה בנייה, מקבוצת אלקטרה שבשליטת גרשון זלקינד, וחברת ב.ס.ט ייזום בע"מ, שבשליטת בדיע טנוס, זכו יחדיו במכרז לביצוע הקמת איצטדיון הכדורגל סמי עופר במבואותיה הדרומיים של חיפה. הצעת השתיים עומדת על 138.6 מיליון שקל.

הצעה זו היתה נמוכה בכ-75 אלף שקל מההצעה של חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון.

האיצטדיון , שייבנה בעלות כוללת של כ-400 מיליון שקל, נושא את שמו של הטייקון סמי עופר. יזמית הפרויקט היא החברה הכלכלית לחיפה. האצטדיון יכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) והאירופית (אופ"א). את הקמת הפרויקט מלווה ועדת היגוי, שבה שותפים בין השאר משרד האדריכלים הבריטי ‏KSS‏, שתכנן איצטדיונים כמו צ'לסי, מנצ'סטר, ארסנל, טוטנהם ופורטו, וכן משרד האדריכלים החיפאי מנספלד-קהת.

חברת האצטדיון, שהיא החברה בת של החברה הכלכלית לחיפה, תחתום חוזה מול אלקטרה בנייה וחברת ב.ס.ט ואלו יחלו בבניית החלק המרכזי בפרויקט.

העבודה בשלב זה כוללת חלקים טרומיים, לרבות כל היציעים. החברה הזוכה תיערך להקמת מפעל לבנייה טרומית באתר האצטדיון עצמו, כדי לחסוך בעלויות שינוע וכדי שלא להכביד על תנועת כלי הרכב באזור.

לאחר עבודות הכשרת הקרקע הסתיימו, מתבצעת כעת באתר עבודת החדרת כלונסאות שישמשו לייצוב מבנה האצטדיון. כעת מחדירה חברת "הקודחים שבת" 1,500 כלונסאות לקרקע בעלות של כ-13 מיליון שקל.