טאואר לא רוכשת מפעל ייצור בחו"ל; תרה אחר רכישת ציוד

טאואר: עלויות הרכישות התייקרו בשל ההתאוששות בענף הסמיקונדקטור ■ החברה לא פוסלת אפשרות של רכישות ומיזוגים אך מתמקדת בשלב זה בדרכים להגדלת כושר ייצור אורגני

טאואר , חברת השבבים ממגדל העמק, לא תבצע רכישת מפעל לייצור שבבים אלא תתמקד באיתור ורכישת ציוד להגדלת כושר הייצור שלה.

כזכור, בחודש מאי אמר המנכ"ל ראסל אלוונגר ל"גלובס", כי טאואר מנהלת מו"מ עם חברה זרה לרכישת מפעל עם כושר ייצור בהיקף של 200-300 מיליון דולר בשנה. "אנחנו מעריכים שהעסקה תיחתם בסוף חודש יוני או בתחילת יולי", אמר אז אלוונגר.

ואולם, חודש יולי הסתיים והחברה לא ביצעה את הרכישה. בטאואר מסבירים כי לאור ההתאוששות הכלכלית הגלובלית בכלל ובענף הסמיקונדקטור בפרט, עלויות הרכישות התייקרו. במילים אחרות, טאואר ככל הנראה התבקשה לשלם מחיר גבוה יחסית עבור המפעל, והחליטה שהדבר אינו כדאי מבחינה כלכלית.

טאואר הודיעה בשנה האחרונה על מספר רב של חוזים מהותיים, אשר חלק ניכר מהם יבוא לידי ביטוי החל מ-2011 וב-2012 ואילך. לצורך כך החברה נדרשת להגדיל את כושר הייצור שלה.

בפברואר האחרון רכשה החברה מכונות ייצור ב-15 מיליון דולר לצורך הרחבת כושר הייצור ב-66 אלף פרוסות סיליקון בשנה בשני מפעלים שלה - המפעל של ג'אז בקליפורניה ומפעל FAB 2 במגדל העמק. כעת, טאואר תרה אחר אפשרויות להגדיל שוב את כושר הייצור.

מחברת טאואר נמסר בתגובה, כי "לאור עודפי הביקוש הקיימים הן למוצרים והן למכונות הסמיקונדקטור, עלתה באופן ניכר עלות רכישת חברות. יחד עם זאת, ממשיכה החברה לבחון אופציות למיזוג או רכישה על מנת להרחיב את כושר הייצור ולענות על הביקוש הגובר מצד לקוחותיה. במקביל, איתרה החברה מספר הזדמנויות כלכליות יותר באמצעות רכישת ציוד להגדלת כושר ייצור אורגני ולכן לעת עתה היא מתמקדת בכך".