חברת החשמל נערכת להיאבק משפטית בהוזלה בתעריפים

בימים האחרונים שיגרו עורכי הדין של חברת החשמל פנייה לרשות החשמל בבקשה לקבל לידיהם פרוטוקולים וכל חומר רלוונטי אחר הנוגעים לעבודת הוועדה שעסקה בעדכון בסיס התעריף ■ החברה מנסה לשנות את ההחלטה שהביאה להורדת תעריפי החשמל בתחילת השנה ב-10-14%

חברת החשמל נערכת לפתיחה בהליכים משפטיים בניסיון לשנות את החלטת רשות החשמל שהביאה להורדת תעריפי החשמל בתחילת השנה ב-10% עד 14%.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התקבלה ברשות פנייה מטעם עורכי הדין של החברה המבקשים לקבל לידיהם פרוטוקולים וכל חומר רלוונטי אחר הנוגעים לעבודת הוועדה שעסקה בעדכון בסיס התעריף, הנוסחה שלפיה נקבעים תעריפי החשמל לצרכנים השונים.

מדובר בוועדה מקצועית בראשות רישר בן-חיים, סמנכ"ל הכספים של חברת נמלי ישראל, שכיהן כדירקטור ברשות. הוועדה נעזרה במספר יועצים, ובהם ד"ר אילן מעוז, הנחשב לאחד המומחים בארץ בתחום.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, כינה את בסיס התעריף המעודכן "חץ מורעל במאזן החברה", ודרש להופיע בפני מליאת הרשות ולשכנעה כי הנוסחה החדשה אינה צודקת.

יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, דחה את הדרישה בנימוק שההחלטה, שהתקבלה בתום שימוע של כשנה וחצי, "אינה נושא למשר-ומתן אינסופי אלא מחייבת".

בחברה טוענים כי בסיס התעריף המעודכן מאלץ אותה לבצע בשנים הקרובות מחיקות בהיקף מיליארדי שקלים, בין השאר בגין אי-הכרה בעלויות הקמה של תחנות כוח (2.1 מיליארד שקל) וקנסות על פיגורים בהקמת תחנות כוח (1.3 מיליארד שקל).