מכרז שידור משחקי הנבחרת: ההתאחדות לכדורגל דורשת 3.3 מיליון שקל

זהו מחיר הסף שקבעה ההתאחדות לכדורגל ל-5 משחקי הבית במוקדמות יורו 2012 ■ הגורמים הרלוונטיים למכרז הם ערוץ 10, ערוץ הספורט וערוץ 1 ■ בקמפיין הקודם שילמה זכיינית ערוץ 2 רשת להתאחדות 5.2 מיליון שקל

ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב הוציאו לדרך את מכרז זכויות השידור של משחקי הבית של נבחרת ישראל לקמפיין הקרוב.

מדובר ב-5 המשחקים במוקדמות יורו 2012 שייערכו באצטדיון רמת-גן החל מ-2 בספטמבר, במכרז שמיועד לגופי השידור הישראליים.

ל"גלובס" נודע כי מחיר הסף שדורשת ההתאחדות עומד על 3.3 מיליון שקל - ממוצע של 660 אלף שקל למשחק בודד.

בקמפיין הקודם שילמה זכיינית ערוץ 2 רשת סכום של 1.05 מיליון שקל בממוצע למשחק (5.2 מיליון שקל עבור כל 5 משחקי הבית).

עם זאת, האסטרטגיה של ההתאחדות בקביעת מחיר נמוך באופן יחסי מתבססת על רצון למשוך כמה שיותר גופים למכרז.

אחת הבעיות של ההתאחדות היא העובדה שערוץ 2 למעשה לא ישחק גורם במכרז, מאחר שימי המשחקים לאורך הקמפיין נופלים רק על יום שידורים אחד של רשת, בעוד שקשת נמנעת משידורי ספורט מתוך מדיניות. הגורמים הרלוונטיים למכרז הם ערוץ 10, ערוץ הספורט וערוץ 1.

מערוץ 10 נמסר: "חשוב מאוד שמשחקי נבחרת ישראל ישודרו בערוץ הפתוח לכל הציבור. יחד עם זאת, ראוי שההתאחדות לכדורגל תיקח לתשומת-לבה את ערכם הכלכלי של שידורי משחקי כדורגל, לאחר שמשחקי המונדיאל וחצאי הגמר והגמר של ליגת האלופות נרכשו עבור כ-400 אלף שקל למשחק. ממסמכי המכרז הנוכחי נראה כי ההתאחדות לכדורגל שוב שמה יהבה על הערוץ הראשון ,שמתייחס לכספי ציבור כאילו הם כספים של אף אחד".

ברשות השידור סירבו להגיב.

ההתאחדות כבר הבטיחה לעצמה סכום שיא של 33 מיליון שקל ממכירת הזכויות של משחקי הבית לגופי שידור בחו"ל עבור שני הקמפיינים הבאים - מוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014. הזכויות נמכרו לחברת אינפרונט השווייצרית.

הנבחרת שובצה לבית 6 ביחד עם קרואטיה, יוון, לטביה, גיאורגיה ומלטה. היא תפתח את הקמפיין במשחק בית מול מלטה.

בתוך כך, ההתאחדות גם קבעה את מחירי המנויים לקמפיין הקרוב: מנוי ביציע המערבי יעלה 605 שקל, 385 שקל למנוי ביציע המזרחי, ו-880 שקל למנוי משולב מבוגר וילד. מחירי כרטיסים בודדים נקבעו על 132 שקל למבוגר ביציע המערבי, ו-88 שקל מחיר כרטיס ביציע המזרחי (44 שקל כרטיס חייל/ילד).