הקלינטונים הראו לנו מה זה 'קלאסה'

הנה אנשים שלא צריכים להפגין את עושרם ומפורסמותם על גב ילד מסכן שהגיע לבר-מצווה

חתונה של 500 איש? מי שמע דבר כזה בימים בהם כל קבלן, כל מתעשר, כל איל כסף או איל משהו לא מתחיל לספור בפחות מ-1,000. אבל למשפחת קלינטון 500 אורחים היו די והותר, אולי אפילו יותר מדי.

והמקום בו נערכה החתונה!!! לא אולם מפואר, לא איזו "אחוזת אהבה" אינית, אפילו לא מול השקיעה בקיסריה. סתם איזו עיירה קטנטונת, חור שלא זוהר ולא הדר לו - אבל לקלינטונים זה היה מספיק.

קוראים לזה קלאסה. יש את זה לאנשים המרגישים שהם לא צריכים להפגין את עושרם או את מפורסמותם על גבו של ילד מסכן, שעולה לבר-מצווה או על חשבון בני-זוג, שדבר אין להם עם אלפי הקרואים, שהוריהם רואים צורך לגרור אותם לשמחות לא להם.

בהיותם הקלינטונים משהו הדומה למשפחת המלוכה בארצות-הברית, הם בוודאי לא נזקקים לנוכחותם של ידוענים כדי שיאדירו את כבודם בעיני הבריות.

רוב האנשים, גם במעמד של הקלינטונים, הם אחרים, וזקוקים לסממנים חיצוניים כדי להרגיש שהם שווים משהו. חבר מרכז מפלגה מצוי יראה עצמו סמרטוט עלוב אם איזה שר, או ראש ממשלה או נשיא לא יבואו כדי להביא את ילדם למצוות. איזה מין ילד כבר ייצא מבר המצווה אם ראש המפלגה לא נכח בשמחתו?

חלל פנימי

וכך אנחנו טובלים במציאות בה ביטול זמנם של אנשים עסוקים לטובת בעלי אגואים נבובים, הפך לחלק מהתרבות המקומית. במקום שבכירים ייתנו עוד כמה שעות לתפקידיהם; במקום שאנשים שעבדו כל היום קשה יילכו לנוח בערב בבתיהם, לראות טלוויזיה, לשחק עם הילדים, לשוחח או לעשות משהו אחר עם האישה - בקיצור במקום שינשמו קצת אוויר של התרווחות - הם נאלצים לכתת את עצמם, על מאבטחיהם עוזריהם אל איזה אולם אירועים, אליו הם באים - כי אם יסרבו להגיע ...

מה באמת יקרה? "אחרי כל מה שעשיתי בשביל הדרעק הזה"... אתם יודעים כמה קולות הבאתי לו, והוא אפילו לא מוצא זמן בשביל לבוא לחתונה של הבת שלי? הבת שלי (או הבן, לא משנה)!!! הוא כבר יראה אצלי". ואתם יכולים להמר על חייכם שהדבר לא יישכח ולא ייסלח.

במגזר העסקי-אזרחי זה הולך קצת אחרת. בעלי השמחה מחליטים שהם חייבים להזמין כל מי שיש להם אתם קשר עסקי, ולו הקלוש ביותר, ולהזמין גם כאלה שהם רוצים בקשר עסקי אתם.

ויש בעלי עסקים שזו עבורם הזדמנות להפגין את הצלחתם העסקית, עושרם כי רב, ואז הם מרביצים אירוע, הכולל זמרים, זמרות, טיסות, וכל שאר התוצרים הוולגריים הנלווים לאלה שחשבון הבנק שלהם מלא, אבל בפנימיותם, בהערכתם העצמית, קיים חלל.

קלאסה. זה דבר יותר יפה, יותר מרשים מכל מה שאפשר לקנות - בכסף או בכל דבר אחר.