תוכנת פריצה למערכת אנדרואיד חולקה חינם בכנס בלאס וגאס

שני מומחי אבטחת מידע פיתחו תוכנה המאפשרת לפרוץ לטלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, במטרה לעודד את יצרניות הטלפונים לתקן באג שמאפשר להאקרים לקרוא מסרי דואר אלקטרוני והודעות טקסט של הקורבנות

שני מומחי אבטחת מידע פיתחו תוכנה המאפשרת לכל אדם החפץ בכך לפרוץ לטלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. מטרת המומחים היא לעודד את יצרניות הטלפונים לתקן באג שמאפשר להאקרים לקרוא מסרי דואר אלקטרוני והודעות טקסט של הקורבנות.

"לא היה קשה לבנות את התוכנה הזו", אמר ניקולס פרקוקו, מנהל חברת Spider Labs, שהציגה את התוכנה בכנס ההאקרים Defcon, שנערך בימים אלו בלאס וגאס. פרקוקו אמר שלקח למתכנתים לא יותר משבועיים לפתח את התוכנה שמאפשרת להאקרים לגנוב מידע יקר מטלפונים סלולריים הפועלים באמצעות מערכת אנרואיד. "יש אנשים עם מוטיבציה הרבה יותר גבוהה משלנו לעשות את הדברים הללו", הוא ציין.

ברגע שהתוכנה המדוברת מותקנת, היא מאפשרת להאקר להשיג שליטה מלאה במכשיר מבוסס האנדרואיד שבו היא הותקנה. על פי נתונים שבידי גוגל, מופעלת תוכנת האנדרואיד על ידי כ-160 אלף משתמשים מדי יום. "אנחנו יכולים לעשות כל מה שאנו רוצים ולא להשאיר רמז שהיינו שם", אמר פרקוקו.

כדי להדגים את יכולות התוכנה השתמש בפרקוקו במכשירים מסוג Legend וDesire של HTC הטיוואנית, אך ציין כי היא יכולה לפעול על כל מכשיר שבו מותקנת האנדרואיד. פרקוקו ואנשיו חילקו DVD עם התוכנה לבאי כנס ההאקרים, בו נוכחים 10,000 מומחי אבטחת מידע והאקרים. ההרשמה לכנס עולה 140 דולר ואין חובה להזדהות בשם כדי לקבל אישור כניסה אליו. בין הבאים לכנס ישנם גם סוכנים חשאיים של שירותי הביטחון האמריקניים, המנסים לאתר עברייני אינטרנט וכן נציגים של הממשלה האמריקנית המנסים לגייס מומחי אבטחת מידע לשורותיה.