שובן של מניות הטכנולוגיה: מומחים ממליצים על 3 מניות

אחרי עשור של אכזבות, מניות חברות ההיי-טק שוב נראות מעניינות, כשתמחורן הנוח יוצר לא מעט הזדמנויות ■ המומחים מסמנים 3 מניות מעניינות בתחום

מיקרוסופט

ממליץ: רו"ח ערן קלינסקי, אנליסט באפסילון

הירידות בשווקים גרמו לחברות טכנולוגיה רבות להיסחר ברמת מכפילים נמוכה במיוחד, ומיקרוסופט מהווה דוגמה טובה לכך. ענקית התוכנה נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-11, כאשר המכפיל ההיסטורי הממוצע שלה נע סביב 20. נכון ששיעורי הצמיחה אינם גבוהים כבעבר, אך נראה כי החברה, שצפויה לצמוח בשורת הרווח בשיעור של כ-10% בשנים הקרובות, מתומחרת בצורה אטרקטיבית ביותר.

מיקרוסופט מוכרת לנו בעיקר כמפתחת תוכנות Windows ו-Office, שמהוות כ-55% מסך הכנסות החברה, אך בנוסף לחברה יש פעילויות נוספות כגון קונסולת המשחקים xbox, מנוע החיפוש Bing, תוכנות לעסקים ולטלפונים סלולאריים ועוד.

ברבעון האחרון פרסמה מיקרוסופט דו"חות מרשימים, כאשר הציגה צמיחה של 22% בשורת ההכנסות, וצמיחה של 48% בשורת הרווח. לחברה מאזן בריא, תזרים מזומנים איתן ותשואת דיבידנד חזויה של 2%. לכן, מיקרוסופט מצטיירת כעת כהשקעה מעניינת, בעיקר לטווח ארוך.

אפל

ממליץ: סרגיי וסנצ'וק, אנליסט בכיר באופנהיימר

אפל הגיעה לאחרונה לראש רשימת חברות הטכנולוגיה העולמיות, כאשר עקפה במונחי שווי שוק את מובילת הענף המסורתית, מיקרוסופט. אפל נסחרת כעת בשווי שוק של כ-237 מיליארד דולר, המשקף את מידת ההצלחה של החברה ושל המנכ"ל האגדי, סטיב ג'ובס.

בדו"חותיה הרבעוניים הציגה אפל צמיחה מרשימה של כ-61% בהכנסות ושל כ-74% ברווח הנקי, כאשר עקפה, כמיטב המסורת, את תחזיות האנליסטים.

תמהיל המכירות היה מאוזן בין מחשבי המק (28% מהמכירות), האייפונים (33%) ושאר המוצרים. מכירות ה-iPad, שהושק רק ברבעון שחלף, הסתכמו בלמעלה מ-3 מיליון יחידות ונראה כי גם פרשת תקלות הקליטה של ה-iPhone 4 כבר מאחוריה.

מניית אפל הניבה למשקיעים תשואה מרשימה, וגם הפגינה חסינות במהלך הירידות האחרונות בשווקים. למרות זאת, היא עדיין מתומחרת נמוך, הן באופן אבסולוטי ובוודאי ביחס לשיעורי הצמיחה המרשימים.

סרגון

ממליצה: קרן אלוני, אנליסטית בהדס ארזים

סרגון היא יצרנית ציוד מיקרוגל (אלחוטי) עבור רשתות סלולריות בעולם. כמו מניות נוספות בענף, גם היא צנחה בחודשים האחרונים בחדות, מ-12.60 דולר למניה לכ-8 דולר, בשל העובדה כי השוק כולו תקוע מבחינת קצב הצמיחה שלו.

סרגון פועלת בשוק שצומח בקצב מהיר וצפויות בו קפיצות מדרגה נוספות. המהפכה בשוק הזה מונעת מהביקושים הגדלים לרוחב פס שמגיעים ממשתמשי הסמארטפונים במדינות המפותחות, וממנויי הסלולר המתרבים במדינות המתפתחות.

למרות מתחרותיה החזקות, נתח השוק הנמוך יחסית של סרגון, מאפשר לה לצמוח בשיעורים חדים גם כאשר השוק מאט, והיא צופה צמיחה של 30%-35% בשנת 2010.

החברה דיווחה לאחרונה על הכנסות של 61 מיליון דולר ורווח של 13 סנט למניה. קונצנזוס האנליסטים לרווח השנתי מניה הוא 47 סנט (Non-GAAP), המבטא מכפיל רווח סביר של 17, בהתחשב בקצב הצמיחה הצפוי. האנליסטים בשוק אינם משוכנעים כי הסיכונים המרחפים מעל סרגון מאחורינו, אך להערכתנו בטווח הארוך המניה תתעורר.