המועצה לצרכנות: "להשוות מחיר דלק 96 אוקטן ל-95 אוקטן"

באוקטובר הקרוב תופסק מכירת דלק אוקטן 96, בהתאם לתקנות שאישרה ועדת הכלכלה ■ מנכ"ל המועצה לצרכנות: אין הצדקה לגבות 60 אגורות יותר לליטר

"על מחירי דלק 96 אוקטן לרדת לתעריף שבו נמכר דלק 95 אוקטן" - כך טוענת המועצה לצרכנות, חודשיים לפני הפסקת מכירתו של דלק בנזין מסוג 96 אוקטן.

במכתב ששלח אתמול (א') מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, למנכ"לי 4 חברות הדלק הגדולות בישראל - פז, דלק, סונול ודור-אלון - מבקש פלג שלא לגבות עבור דלק 96 מחיר יקר מזה של דלק 95. זאת לאחר שלפני כחודש אושר בוועדת הכלכלה של הכנסת תיקון בדבר הפסקת השימוש והמכירה של בנזין 96 אוקטן - אשר ייכנס לתוקף רק באוקטובר הקרוב.

תחקיר המועצה לצרכנות לפני כשנה חשף כי אין הבדלים משמעותיים עבור הרכב בדלק 95 ו-96, מלבד הפערים הניכרים במחיר. במהלך השנה שחלפה פעלה המועצה מול משרד התשתיות במגמה להוציא משימוש דלק 96 אוקטן, עד שלאחרונה הגישו כאמור משרדי התשתיות והתחבורה צווים בעניין זה לאישור ועדת הכלכלה בכנסת. הוועדה הקצתה תקופה של 69 יום לצורך כניסתם לתחולה של הוראות הצווים - אך לא התייחסה לפערים הקיימים בינתיים במחיר.

על רקע זה, כאמור, באה פניית המועצה לצרכנות אל מנכ"לי חברות הדלק, בבקשה להשוות באופן וולונטרי את מחירי הדלקים בפרק הזמן שנותר.

לדברי עו"ד פלג, "אין שום הצדקה מבחינה צרכנית, מבחינת ההגינות ומבחינת התמורה הכספית, להבדל במחיר דלקים אלה".