"פיטרתי חצי מהעובדים, אף אחד לא יכול להחליף את התייר הישראלי. כולם ממתינים לשובכם"

(עדכון) - גלובס tv מנהל חברת תיירות באנטליה ל"גלובס": "לא מבין למה לערב תיירות בפוליטיקה, ההתנהלות מוכתבת ע"י הממשל באנקרה. מרבית הטורקים לא פנאטים" ■ כתבת "גלובס" הצטרפה לטיסת השכר הראשונה של השטיח המעופף שיצאה מנתב"ג לאנטליה ■ הנוסעים: מאות ערבים ישראלים - ומשפחת חדד אחת מנהריה

לראשונה מאז אירועי המשט הטורקי לחופי עזה, יצאה הבוקר (ב') טיסת השכר המלאה הראשונה לאנטליה, ביוזמת חברת "השטיח המעופף".

הרוב המוחלט של נוסעי הטיסה הם אזרחים ערבים תושבי ישראל - ולצידם משפחה אחת מנהריה ממוצא יהודי: משפחת חדד, הכוללת שני הורים ושני ילדיהם המתבגרים.

אבי המשפחה, בועז חדד, אמר ל"גלובס": "הפוליטיקה לא מעניינת אותנו - דווקא היום נראה לנו הרבה יותר בטוח בטורקיה". לדבריו, לא מפריע למשפחה שאין על המטוס נוסעים יהודים נוספים.

טורקיה / צלם אורלי פלג מזרחי
 טורקיה / צלם אורלי פלג מזרחי

בשבוע שעבר כבר יצאו מספר טיסות שכר מנתב"ג לטורקיה, כשעל כל אחת מהן עד 10 אנשים בלבד.

"כבר בשבועות הקרובים, עם תחילת תקופת הרמדאן שבה לא נוסעים ערבים - ישנה יותר היענות מצד נוסעים יהודים לחזור ולטוס ליעדים הללו", אמר היום מנכ"ל השטיח המעופף, איל קשדן. "אין תחליף לטורקיה מבחינת התמורה לכסף - ברגע שהסירו את אזהרת המסע התחילה בדיקת דופק".

בתגובה למתיחות שעדיין שוררת בין המדינות אמר קשדן: "אנחנו אנשי עסקים ולא עוסקים בפוליטיקה - הטורקים מחכים לשובה של התיירות מישראל, וכל עוד יהיה ביקוש - אנחנו נמכור את היעד הזה ללקוחותינו".

טורקיה / צלם אורלי פלג מזרחי
 טורקיה / צלם אורלי פלג מזרחי

אחמד בקר, מנהל חברת התיירות הטורקית "כלנית טורס", שעובד כ-20 שנה עם התיירות הישראלית, הביע בשיחה עם "גלובס" אכזבה מהירידה החדה בתיירות הישראלית לטורקיה. הוא ציין כי בעקבות החרם הישראלי הוא נאלץ לפטר כמחצית מעובדיו (כ-25 עובדים) והפסיד "הרבה כסף".

"אף שוק לא יכול להחליף את הישראלים", אמר בקר. "דיברנו עם משרד התיירות באנטליה ושאלנו אותם למה צריך לערב פוליטיקה עם תיירות. התשובה היתה שההתנהלות מוכתבת על-ידי הממשל באנקרה. אני לא מבין למה הישראלים לא באים; הרי המפגינים לא מייצגים את הטורקים, ומרבית הטורקים לא פנאטים. באנטליה אין בעיות, ויש ביטחון. אתמול הייתי בשוק ודיברתי עם סוחרים. הם אמרו לי גם כן שהם ממתינים לשובו של התייר הישראלי".