חוקרי המכס פשטו על הדיוטי פרי: סגרו חנויות סקאל-שטרן ומיכל נגרין

עפ"י החשד, החנויות מכרו סחורה פטורה ממכס ללקוחות שלא היו ברשותם כרטיסי טיסה ■ מרשות המסים נמסר כי מועד פתיחתן המחודש של החנויות תלוי בתוצאות החקירה, ויש אפשרות שהן יישארו סגורות למשך מספר ימים

‎‎רשות המסים סגרה היום (ב') את חנויות התכשיטים והשעונים השייכות לרשת סקאל-שטרן ומיכל נגרין במתחם הדיוטי פרי בנמל-התעופה בן-גוריון, בחשד שמכרו סחורה פטורה ממכס ללקוחות שלא היו ברשותם כרטיסי טיסה.

העובדים והמנהלים נלקחו לחקירה. מרשות המסים נמסר כי מועד פתיחתן המחודש של החנויות תלוי בתוצאות החקירה, וקיימת אפשרות שהן יישארו סגורות למשך מספר ימים.

‏חוקרי בית המכס נתב"ג מנהלים מזה 3 חודשים חקירה סמויה בחנויות בחשד לעבירות מכס על פטור ממכירה ללקוחות היוצאים לחו"ל. לפי נוהלי המכס חלה חובה על בעלי ומנהלי חנויות בדיוטי פרי לבקש מכל נוסע בטרם המכירה להציג כרטיס עלייה למטוס ודרכון.

‏אירוע דומה התרחש בנובמבר 2009, אז סגרה רשות המסים את חנות באג בדיוטי פרי, לאחר שנמצא כי מכרה מוצרים פטורים ממכס גם לאזרחים שאינם טסים לחו"ל ואינם זכאים לפטור ממסים. הפרשה הסתיימה בפשרה, שבה שילמה הרשת למדינה כופר של מאות אלפי שקלים וערבויות.