אחרי קובי פרץ: הזמר משה פרץ נחקר בחשד לעבירות מס

(עדכון) - נחקר יחד עם מנהלו האישי, אמנון זנדני ■ החקירה מתבצעת כחלק מהמבצע של רשות המסים בתחום הזמר הים-תיכוני ■ משרד יחסי הציבור של משה פרץ: "הוא משלם מסים כחוק" ■ בתום החקירה שוחרר פרץ ללא תנאים מגבילים

משה פרץ, אחד מהזמרים הים-תיכוניים המצליחים בישראל, נחקר היום (ב') החל משעות הבוקר ברשות המסים במשרדי מע"מ בירושלים, בחשד לעבירות מס. הערכה היא כי החקירה מתבצעת כחלק מהמבצע שמנהלת רשות המסים בתחום הזמר הים-תיכוני.

פרץ נחקר יחד עם מנהלו האישי, אמנון זנדני. ואולם, מדובר בחקירה ראשונית, שלא בטוח כי תתפתח לממדי חקירתו של הקולגה, הזמר קובי פרץ, שנחקר ונעצר במארס השנה בחשד להעלמת הכנסות בסכום של 5 מיליון שקל.

בתום החקירה, שארכה כ-10 שעות, שוחרר פרץ לביתו ללא תנאים מגבילים. אמרגנו עדיין נחקר.

מרשות המסים נמסר כי הם לא מאשרים או מכחישים את המידע. ממשרד יחסי הציבור של משה פרץ נמסר: "אנו מאשרים כי משה פרץ ומנהלו האישי זומנו הבוקר לבדיקת ספרים ברשויות המסים. מכיוון שמשה פרץ משלם מסים כחוק, אנו בטוחים כי הבדיקה תסתיים לשביעות-רצון כל הצדדים".

קובי פרץ נחקר במארס

כזכור, קובי פרץ נחקר במארס השנה בחשד להשמטת הכנסות בסיוע אמרגנו יוחאי יעיש, שנחקר גם הוא בחשד לדיווח כוזב, השמטת הכנסות וסיוע להעלמת הכנסות. מהחקירה עלה כי בדו"חות שהגיש פרץ על הכנסותיו בשנת המס 2008 דווח על רווח נקי של 326 אלף שקל, אך מביקורת שנערכה בספרי אמרגנו עלה חשד כי אמרגנו סייע לו להשמיט הכנסות בסכומים של מיליוני שקלים. לפי החשד, הופעותיו בחו"ל של הזמר בשנים האחרונות לא דווחו לרשויות המס. בנוסף עלה חשד כי האמרגן, בסיוע יועץ מס, דרש הוצאות כוזבות עבור פרץ בסכומים של מיליוני שקלים.

החקירה בעניינו של קובי פרץ טרם הסתיימה, והוא שוחרר בתנאים מגבילים, לאחר שהוטל עיקול על מכוניתו ועל מכוניתה של אשתו, והוא חויב בתשלום ערבות של 100 אלף שקל.

פרויקט אמנים

לאחר מעצרו של קובי פרץ חשף גורם ברשות המסים ב"גלובס" כי בשנים 2009 ו-2010 הרשות הציבה לעצמה כיעד לבחון את כל הנושא של האמנים. הוקצו לכך משאבי מודיעין רבים, ונפתחו חקירות סמויות נגד מספר אמנים. "היום זה אחד היעדים הבולטים שלנו, וזה יעד עתיר העלמות מס", אמר אותו גורם ל"גלובס".

ברשות הבינו כי בעולמם של האמנים - שמופיעים באולמות אירועים, בקיסריה, בהיכלי התרבות ובחו"ל - אין מיתון, אבל יש הרבה מקום ל"תחמנויות" - כהגדרת גורם ברשות, שהצהיר כי הם מתכוונים לחשוף את כולם.

בחודשים האחרונים אספה הרשות מודיעין מקיף על מספר אמנים, החל מאיסוף הפרסומים על הופעותיהם, דרך בדיקת הזמנות ההופעות באולמות האירועים ברחבי הארץ ואיסוף חשבוניות המס מאמרגנים שונים - וכלה בהצלבת הדיווחים של האמנים מול הדיווחים שהגישו המלווים שלהם - נגנים, עובדי במה ועוד.

"עינינו פקוחות", אמר אז הגורם ברשות ל"גלובס". "ראינו את רמת המחייה של האמנים הללו, עם הנכסים, הג'יפים, שומרי הראש והמרצדסים, וכשפתחנו את הדו"חות כמעט ריחמנו עליהם. נדמה היה שהם בקושי מתפרנסים. זה הטריגר. ראינו שהם חיים יפה, אבל למס הכנסה הם מדווחים על הכנסה שהיא למעשה של עובד זר, 4,000 ו-5,000 שקל. זה לא הסתדר לנו. בגלל זה לקחנו את זה כפרויקט".

הגורם מסר אז ל"גלובס" כי מתנהלות מספר חקירות סמויות נגד אמנים מובילים. "התקופה מתקצרת מחקירה לחקירה, ובקרוב ייחשפו עוד אמנים שחשודים בעבירות מס בהיקפים משמעותיים", הבטיח במארס אותו גורם ברשות המסים.